نمایشگاه کتاب و عکس در تویسرکان افتتاح شد
کد خبر: 4120021
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲

نمایشگاه کتاب و عکس در تویسرکان افتتاح شد

نمایشگاه کتاب و عکس با چهار هزار و 700 جلد کتاب در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه کتاب و عکس تویسرکانبه گزارش ایکنا از همدان، نمایشگاه کتاب و عکس، 16 بهمن‌ماه همزمان با پنجمین روز از دهه فجر با حضور فرماندار، مسئولان ادارات و هنرمندان تویسرکان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان افتتاح شد.

این نمایشگاه با ۶۵۴ عنوان کتاب و چهار هزار و 700 جلد کتاب به‌مدت ۱۰ روز در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

حسین افشاری، فرماندار تویسرکان در جمع اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان با بیان اینکه نونهالان و نوجوانان سرمایه‌های اصلی جامعه هستند، گفت: ایران همیشه در عرصه هنر پیشتاز بوده و وجود سنگ‌نوشته‌ها و نقاشی در دیواره غارها و... نشان از توجه به اهمیت این مقوله دارد.

وی با بیان اینکه ثبت اطلاعات در دیواره‌های غارها به‌صورت تصاویر نشان از آن دارد که ایرانیان واقعیت‌های پیرامونی خود را ثبت می‌کردند، افزود: ما همیشه در هنر شعر و موسیقی سرآمد بودیم و آثار مولوی، سعدی، حافظ، در دنیا بی‌نظیر هستند.

افشاری با بیان اینکه برای استفاده از مفاهیم و حقایق همیشه از آیات و روایات نیز در اشعار استفاده شده است، گفت: در حوزه نقاشی نیز همیشه پیشرو بودیم و بزرگانی چون کمال‌الملک را در ایران داریم.

وی با بیان اینکه متأسفانه در حوزه فیلم و عکاسی در دوره‌ای عقب افتادیم، اظهار کرد: به گفته شهید مطهری کسی که می‌خواهد کار فرهنگی فاخر کند باید به سینما بیاید و اکنون اقتضا می‌کند عقاید بالا و شایسته در قالب هنر نمایش داده شود.

فرماندار تویسرکان بیان کرد: باید سوابق فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و دیدنی‌های تویسرکان در قالب‌های مختلف ثبت شود. شهرستان در معنا و حقیقت بسیار پیشتاز است و باید در بیان و معرفیش بیشتر کار شود. اکنون هنرهای عکاسی، فیلم و انیمیشن بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد، باید بتوانیم فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را حفظ و به دنیا تسریع کنیم.

در ادامه برنامه‌های پنجمین روز از دهه فجر در تویسرکان یک دستگاه لودر جهت تسریع در خدمت‌رسانی به مردم که با تلاش فرماندار توسط استاندار به شهرداری تویسرکان اهدا شد به بهره‌برداری رسید.

از آغاز ایام الله دهه فجر تا امروز عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار با امام جمعه، نواختن زنگ انقلاب در مدارس، افتتاح ۱۰ پروژه مخابراتی با اعتبار ۷۰۱۰ میلیون ریال به‌صورت همزمان و افتتاح پروژه تعریض پل گذندر و روکش آسفالت تویسرکان خیرآباد نیز در تویسرکان انجام شده است.

انتهای پیام
captcha