بازارچه صنایع‌دستی در سروآباد گشایش یافت
کد خبر: 4130123
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

بازارچه صنایع‌دستی در سروآباد گشایش یافت

بازارچه صنایع‌دستی شهرستان سروآباد با حضور نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مردم و مسئولان استان کردستان امروز، هفتم فروردین در این شهرستان افتتاح شد.

منصور مهرزاد، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، منصور مهرزاد، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، هفتم فروردین در مراسم افتتاح بازارچه صنایع دستی استان کردستان گفت: بازارچه صنایع دستی با رویکرد حمایت از صنایع‌دستی و هنر صنعتگران بومی شهرستان در مساحتی با بیش از ٢٠٠ مترمربع دایر شده است.

وی افزود: در این بازارچه محصولاتی از جمله ارغوان‌بافی، کلاش، جاجیم، البسه محلی، زیورآلات سنتی و غذاهای محلی در ١٥ غرفه معرفی و عرضه می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با اشاره به اینکه با افتتاح این بازارچه صنایع دستی، برای ٢٠ نفر از هنرمندان منطقه به‌ صورت مستقیم شغل ایجاد شده است، بیان کرد: حمایت از صنعتگران استان و تسهیل امور مربوطه در اولویت کاری بوده و با تمام توان از این قشر پشتیبانی خواهیم کرد.

مصطفی طاهری، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مریوان هم اظهار کرد: بازارچه نوروزی صنایع‌دستی و سوغات تا پایان ۱۳ فروردین‌ سال‌جاری در روستای دره‌تفی( مشهور به شهر لک‌لک‌ها) مریوان دایر است.

وی افزود: بازارچه صنایع دستی دره‌تفی دارای هفت غرفه بوده و در آن آثار صنایع‌دستی هنرمندان توانمند روستا از جمله لباس‌محلی، گلیم‌بافی، صنایع‌ چوبی و بافتنی‌های سنتی، سوغاتی‌هایی مانند عسل و داروهای گیاهی به نمایش گذاشته شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مریوان یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۹ صبح تا بعد از افطار از این نمایشگاه دیدن کنند.

انتهای پیام
captcha