ششمین نمایشگاه قرآن در تالار قرآن همدان برپا می‌شود
کد خبر: 4130590
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

ششمین نمایشگاه قرآن در تالار قرآن همدان برپا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ششمین نمایشگاه قرآن کریم در تالار قرآن همدان هفته آخر ماه مبارک رمضان با فعالیت ۳۰ غرفه برپا می‌شود.

مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدانبه گزارش ایکنا از همدان، مسعود ویژه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، امروز ۱۰ فروردین ماه در دومین جلسه هماهنگی نمایشگاه قرآن کریم همدان که در  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در زمان کرونا فعالیت فرهنگی و هنری تحت تاثیر قرار گرفت  یکی از فعالیت‌هایی که در زمان کرونا تحت تاثیر قرار گرفت برگزاری نمایشگاه قرآنی بود، بنابراین امسال ششمین دوره نمایشگاه قرآنی برگزار می‌شود.

وی افزود: با مقارن شدن اوایل ماه رمضان با ایام تعطیلات عید تصمیم برآن شد که زمان برگزاری این نمایشگاه به هفته آخر ماه رمضان موکول شود، قطعا این اتفاق مهم برکات زیادی را برای استان خواهد داشت.

ویژه گفت: پرداختن به موضوعات فرهنگی که در راس آن‌ها قرآن و اهل بیت است از رسالت‌های مهم وزارت ارشاد و از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با توجه به اغتششاشات و مشکلات فرهنگی که در سال گذشته در کشور اتفاق افتاد در حد توان خود باید کار‌هایی در این زمینه انجام داد که یکی از این اتفاقات خوب برگزاری نمایشگاه قرآنی است.

وی ادامه داد: محل برگزاری نمایشگاه قرآن تالار قرآن است، در این نمایشگاه ۳۰ غرفه برپا می‌شود، همچنین  ۸ کمیته برای برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

ویژه با اشاره به دیگر فعالیت‌های فرهنگی در کنار برگزاری غرفه‌ها افزود: نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های مختلفی نیز در کنار غرفه‌ها برگزار می‌شود که اکثر این نشست‌ها با مشارکت تشکل‌های مختلف و مجموعه‌های آموزش و پرورش، اداره اوقاف، سازمان تبلیغات و سایر ارگان‌هاست.

وی گفت: از ناشران مختلف قرآنی و محصولات مذهبی و فرهنگی برای عرضه محصولات خود در این نمایشگاه دعوت شده است، نمایشگاه فرصت خوبی است که افرادی که نیازمند کالای مذهبی و فرهنگی هستند برای تهیه آن از این فرصت استفاده کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: امیدواریم انسجامی که در برگزاری نمایشگاه شکل گرفته است  ادامه پیدا کند در طول سال بتوانیم این همبستگی را بین تشکل‌های مختلف قرآنی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha