مهلت ثبت نام در شانزدهمین دوره مسابقات «مدهامّتان» تمدید شد
کد خبر: 4141629
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

مهلت ثبت نام در شانزدهمین دوره مسابقات «مدهامّتان» تمدید شد

مهلت ثبت نام در شانزدهمین دوره مسابقات «مدهامّتان» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد تا ۳۱ تیر ماه تمدید شد.

به گزارش ایکنا، مهلت ثبت نام در شانزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامّتان» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد که پیش از این تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری بود، تا  ۳۱ تیر ماه تمدید شد. 

این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، مفاهیم، معارف اهل بیت(علیهم السلام)، اذان، حفظ کل قرآن، مکبری، ‌قرائت نماز، حفظ جزء ۳۰ و استعدادیابی برگزار می‌شود.

‌علاقه‌مندان جهت شرکت در این دوره از جشنواره می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی بچه‌‌های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir ثبت‌نام کنند. ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت‌های قرآنی ازجمله اهداف برگزاری این مسابقات قرآنی است.

کودکان(رده سنی زیر ۷ سال)، نوجوانان(رده سنی ۷ تا ۱۶ سال) و جوانان(رده سنی ۱۷ تا ۳۰ سال) مخاطبان این مسابقات هستند. همچنین در این دوره کودکان زیر هفت سال شرکت‌کننده در جلسات سنتی قرآن می‌توانند با ارسال اثر اجرای زنده و کوتاه خود در جلسه سنتی قرآن در بخش استعداد‌یابی شرکت کنند.

کانون بخش ویژه این دوره از مسابقات است که شامل جلسات قرآن کریم(مساجد پایگاه قرآن)، تولیدات هنری و تلاوت نور است. هر فرد در یک رشته می‌تواند شرکت کند و لازم است، ابتدای اثر نام و نام خانوادگی، استان، نام کانون و تاریخ بارگذاری اثر را ذکر کند. تمامی فایل‌های ارسالی باید به صورت تصویری بوده و چهره فرد به طور کامل مشخص باشد. همچنین حداکثر زمان اثر سه دقیقه و حجم اثر حداکثر ۳۰ مگابایت باشد.

همچنین شرکت‌کنندگان باید برای ضبط فیلم آن به صورت افقی، بدون حرکت، بدون تدوین و بدون استفاده از میکروفون و سیستم صوتی و فقط با صدای معمولی با وضوح و بدون صداهای اضافی پیرامون شخص تصویربرداری کنند. در این مسابقات بانوان نمی‌توانند در رشته‌های قرائت تقلیدی، اذان، مکبری و استعدادیابی شرکت کنند. 

علاقه‌مندان به شرکت در رشته‌های قرائت تقلیدی، تحقیق و ترتیل باید فایل‌هایی ضبط شده از سوره‌های انفال، اسرا، ضحی، انشراح،‌ طارق، عنکبوت، لقمان، فاطر، کهف و مریم را با توجه به ضوابط موجود در آئین‌نامه شانزدهمین جشنواره مدهامتان که در سامانه بچه‌های مساجد بارگذاری شده ارسال کنند.

یادآور می‌شود، افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامّتان در دو دوره گذشته(چهاردهم و پانزدهم) رتبه اول تا سوم را کسب نموده‌اند یا در مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه در دو دوره گذشته (۱۴۰۱ و ۱۴۰۰) رتبه اول تا پنجم ملی یا بین‌المللی را کسب ‌کرده‌اند، نمی‌توانند در این مسابقات در همان رشته شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha