نزدیکی ایران و عربستان توطئه آمریکا برای تفرقه مذهبی را ناکام گذاشت
کد خبر: 4146955
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
حزب لبنانی:

نزدیکی ایران و عربستان توطئه آمریکا برای تفرقه مذهبی را ناکام گذاشت

حزب «اللقاء القومی النهضوی»(مجمع ملی) لبنان نزدیکی ایران و عربستان سعودی را باعث ناکامی توطئه آمریکا برای تفرقه مذهبی در منطقه و همچنین موجب گشایش امور کشورهای عربی توصیف کرد.

از سرگیری روابط ایران و عربستان

به گزارش ایکنا به نقل از اللعهد، جمعیت اللقاء القومي النهضوي(مجمع ملی رنسانس) در لبنان شب گذشته، 20 خرداد با صدور بیانیه‌ای تفاهم ایران و عربستان سعودی و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را به نفع همه منطقه توصیف کرد.

در بیانیه این جمعیت پس از نشست هفتگی کمیته اجرایی آن آمده است: تفاهم ایران و عربستان سعودی اتفاقی مثبت و خوشایند است، زیرا نقشه فتنه طائفه‌ای مذهبی که منطقه را فراگرفته بود و آمریکا و رژیم صهیونیستی و مزدوران آن در منطقه در پس آن بودند، ناکام گذاشت.

بر اساس این بیانیه، نزدیکی تهران و ریاض راه را به روی توطئه‌گران بسته و در گشایش امور کشورهای عربی و منطقه‌ای سهیم بوده است.

مجمع اللقاء القومی لبنان همچنین بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را نیز امری طبیعی توصیف کرد و گفت: سوریه خود از بنیانگذاران اتحادیه عرب بوده و سرزمین شام قلب کشورهای عربی است که با دفاع از هویت عربی و قومی خود به رویارویی با اشغالگری و تروریسم رفت.

این مجمع تصریح کرد: بی‌تردید سوریه امروز ارزش مضاعفی پیدا کرده است، چرا که بر تروریسم پیروز شد و در مواضع قومی خود در برابر توطئه‌های آمریکایی ـ صهیونیستی استوار ایستاد و قدرت خود را برای ساختن آینده‌ای بهتر با وجود همه چالش‌ها و فشارهایی که با آن روبروست، ثابت کرده است.

حزب اللقاء القومی پیروزی اجلاس سران کشورهای عربی در گرد هم آوردن همه کشورهای عربی را گامی در مسیر درست توصیف و تأکید کرد: امیدواریم مرحله جدیدی در روابط بین کشورهای عربی مبتنی بر اصل همکاری مشترک برای صیانت از منافع قومی ـ عربی شکل گیرد که مواجهه با رژیم اشغالگر و رد سیاست‌های عادی‌سازی در اولویت آن قرار دارد.

انتهای پیام
captcha