آب را دریابیم
کد خبر: 4148264
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

آب را دریابیم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: هفته صرفه‌جویی، که هر ساله تلنگری‌ست بر آنکه باید آب را دریابیم و اینک که سفره‌ها و منابع آبی، بیشتر از قبل آب رفته‌اند، اگر به فکر نباشیم، کم کم دیگر نه آبی خواهد ماند و نه صدای جوش و خروش رودی.

به گزارش ایکنا از کردستان، آرش آریانژاد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان به مناسبت گرامیداشت هفته صرفه جویی در مصرف آب پیامی را صادر کرده که متن پیام در ادامه آمده است؛

روزهای پایان بهار پرنقش و نگار رو به پایان است و تابستان داغ دیگری در شرف فرا رسیدن و در سر آغاز این فصل گرم، هفته صرفه‌جویی،  که هر ساله تلنگری‌ست بر آنکه باید آب را دریابیم و اینک که سفره‌ها و منابع آبی، بیشتر از قبل آب رفته‌اند، اگر به فکر نباشیم، کم کم دیگر نه آبی خواهد ماند و نه صدای جوش و خروش رودی.

امروزه جایگاه آب به عنوان یکی از محورهای اساسی توسعه بر هیچ کس پوشیده نیست. در حال حاضر با توجه به محدودیت منابع آب و افزایش روزافزون تقاضا به علت افزایش جمعیت، زمینه ایجاد بحران‌های جدی در خصوص تأمین آب مورد نیاز در شرب، صنعت و بویژه در کشاورزی فراهم شده است.

در این میان اهتمام جدی مردم به عنوان ذینفعان اصلی و مصرف کنندگان آب، چه در بخش صنعت، شرب و چه در بخش کشاورزی که بیش از 80 درصد آب تولیدی را مصرف می کنند از همیشه ضروری‌تر است.

تغییرات اقلیمی، نبود تناسب زمانی و مکانی بارش‌ها، رشد روزافزون مصارف آب به خصوص برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی، افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی و افزایش دشت‌های ممنوعه، پشت سر گذاشتن خشکسالی‌های سخت و فقدان رعایت الگوی مصرفی صحیح، چالش‌هایی است که گذر از آنها عزم راسخ مردم خطه سبز کردستان را همانند تمامی برهه‌های حساس و تاریخ‌ساز می‌طلبد.

آنچه مسلم است، توجه ویژه به اهمیت و مدیریت بهینه منابع آب بر پایه همکاری و مشارکت تمام سطوح و لایه‌های اجتماعی است که در این فرایند از افراد و شهروندان گرفته تا سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی همگی باید با تعهد و آگاهی اجتماعی به این مهم توجه کنیم، تا شاهد بهره برداری پایدار از منابع آبی استان باشیم.

در پایان ضمن گرامیداشت هفته صرفه جویی در مصرف آب، از مردم شریف استان کردستان خواستارم همچون همیشه یاری بی‌شائبه خود را از متولیان امر دریغ ننموده تا بتوانیم، در راستای اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف آب، گام‌های مؤثری برداریم.

یقینا خدمتگزاران مردم، در مجموعه شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، با تلاش‌های شبانه روزی، سعی بر آن دارند که علیرغم محدودیت‌های منابع آبی، خللی در توزیع عادلانه آب صورت نپذیرد، لیکن بدون شک آنچه این مهم را امکان پذیر می‌سازد، مشارکت و همراهی مردم فهیم این دیار است.

انتهای پیام
captcha