پیش‌نشست کنگره بین‌المللی «اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4149106
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

پیش‌نشست کنگره بین‌المللی «اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری» در کردستان برگزار شد

پیش‌نشست کنگره بین‌المللی «اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری» با حضور حجت‌الاسلام سیدعیسی مسترحمی، عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی(ص) امروز، 30 خرداد در دانشگاه آزاد سنندج برگزار شد.

پیش نشست کنگره بین‌المللی «اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری»

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدعیسی مسترحمی، عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی العالمیه امروز، 30 خرداد در پیش‌نشست کنگره بین‌المللی «اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری»، گفت: این کنگره از دو سال قبل با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی کار خود را آغاز کرد و تاکنون تشکیل شورای کنگره و مشخص شدن اهداف آن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در مورد این کنگره فرمودند «هدف کنگره نشر قرآن کریم هست»، افزود: این کنگره به دنبال اشاعه تفسیرها و نظریه‌های مقام معظم رهبری است به صورتی که نظریات و نوآوری‌های ایشان که بحث اسلام‌سازی را مشخص می‌کند، باید کشف شود.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی(ص) با اشاره به دقیق بودن و دقت مقام معظم در بحث تلاوت قرآن بیان کرد: در تلاش هستیم تا با برگزاری این کنگره مشخص کنیم که مقام معظم رهبری و سیاست‌های ایشان برگرفته از قرآن و زمینه‌ساز حکومت اسلامی است.

وی مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه کنگره بین‌المللی «اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری» را پایان مرداد دانست و گفت: زمان برگزاری کنگره آبان‌ماه سال جاری و مکان برگزاری کنگره قم، تهران، مشهد و اصفهان خواهد بود.

مسترحمی با اعلام اینکه منبع شناخت کنگره (معرفی کتاب‌ها، مقالات، پایان‌نامه‌ها و نرم‌افزارها و ...) که مرتبط با اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری است، افزود: تاکنون در سایت کنگره بیش هزار و 1460 نفر آثارشان را ثبت کرده‌اند.

وی یادآور شد: 92 پیش‌نشست، 54 کارگاه و 11 کرسی تاکنون در ایران، کربلا، اندونزی، لبنان، ترکیه و کراچی پاکستان در این راستا برگزار شده که کار بسیار وسیعی است و با دادن مجوز امتیاز کرسی، اساتید و دانشجویان علاقه‌مند را نیز حمایت خواهیم کرد.

قباد میمنت‌آبادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان نیز در ادامه این نشست گفت: به‌طور قطع در برگزاری این کنگره، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج حضور جدی خواهد داشت.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری «که اگر از قرآن و عترت استفاده کنیم، قطعاً زندگی بهتری خواهیم داشت» از اساتید و دانشجویان خواست تا روی مبانی حضور گسترده‌تر در کنگره تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha