مرحله نهایی ارزیابی نمایندگان کشوری مسابقات بین‌المللی قرآن مصر برگزار شد
کد خبر: 4150109
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

مرحله نهایی ارزیابی نمایندگان کشوری مسابقات بین‌المللی قرآن مصر برگزار شد

وزارت اوقاف مصر از اعلام اسامی واجدان شرایط برای شرکت در آزمون تعیین منتخبان نهایی سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم از کشور مصر خبر داد.

 به گزارش ایکنا به نقل از دارالمعارف، این آزمون در مسجد نور منطقه عباسیه قاهره برگزار شد. وزارت اوقاف پیش‌تر  از برگزاری سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در سال 2024 میلادی خبر داده بود. این مسابقه شامل بخش‌های زیر است:

بخش اول: حفظ قرآن کریم با لحن و تفسیر و درک مقاصد کلی آن برای غیر ائمه مساجد، وعاظ، اعضای هیئت‌علمی و یاوران آنان، مشروط بر اینکه سن شرکت‌کننده در زمان اعلام از 35 سال بیشتر نباشد. در این بخش جایزه نفر اول شامل 300 هزار پوند مصری، جایزه دوم، شامل 250 هزار پوند مصری و جایزه سوم، 200 هزار پوند مصری است.

بخش دوم: حفظ قرآن کریم و تلاوت آن برای غیر عرب‌زبانان مشروط بر اینکه سن در زمان اعلام از 30 سال بیشتر نباشد. جایزه نفر اول تا سوم نیز مانند مبالغ ذکر شده برای بخش اول است.

بخش سوم برای جوانان: حفظ قرآن کریم با درک معانی لغت و تفسیر سوره یوسف(ع) مشروط بر اینکه سن شرکت‌کننده در هنگام اعلام از 12 سال بیشتر نباشد. جایزه این بخش شامل 200 هزار پوند می‌شود.

بخش چهارم: حفظ قرآن كريم با ​​لحن و تفسير و درك اغراض كلی آن نسبت به ائمه، وعاظ، اعضای هیئت‌علمی و ياران آنان، مشروط بر اينكه سن در هنگام اعلام از 40 سال بيشتر نباشد. جایزه نفر اول 300 هزار پوند و جایزه دوم 250 هزار پوند منظور شده است.

بخش پنجم برای افراد کم‌توان شامل حفظ قرآن با درک معانی و اهداف کلی آن مشروط بر اینکه سن شرکت‌کنندگان بیش از 30 سال نشود. جایزه این بخش 200 هزار پوند در نظر گرفته شد.

بخش ششم، حفظ قرآن کریم از سوی خانواده قرآنی با درک معانی و اهداف کلی آن مشروط بر اینکه تعداد اعضای خانواده از سه نفر کمتر نباشد. جایزه این بخش 400 هزار پوند منظور شده است، به شرطی که این خانواده قبلاً مقام اول مسابقات را کسب نکرده بودند. علاوه بر این چندین جایزه تشویقی 150 هزار پوندی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha