کارگروه‌های تخصصی ویژه عملیات محرم در کشور تدوین شد
کد خبر: 4150832
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵

کارگروه‌های تخصصی ویژه عملیات محرم در کشور تدوین شد

مسئول توجیه عملیات محرم سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: در عملیات محرم کشور کارگروه‌های تخصصی مختلفی از جمله ادیان و مذاهب، هیئات مذهبی، کانون مداحان و‌ غیره تدوین شده است و این کارگروه‌ها، برنامه‌های ایام محرم را برای استان‌ها برنامه‌ریزی و ابلاغ می‌کنند تا در استان‌ها عملیاتی شود.

همایش توجیهی مهرواره «محله همدل» و عملیات محرم

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام کمالی، مسئول توجیه عملیات محرم سازمان تبلیغات اسلامی کشور امروز، ششم تیرماه در همایش توجیهی مهرواره «محله همدل» و عملیات محرم گفت: تشکل‌های دینی، مذهبی، هیئات و کانون‌های فرهنگی تبلیغی و مؤسسات قرآنی بار فعالیت‌های فرهنگی بردوش آن‌هاست.

وی با اشاره برگزاری اولین مهرواره محله همدل در ماه مبارک رمضان افزود: با توجه به اثرگذاری این مهرواره در سطح جامعه و نشر خوبی‌ها همین امر زمینه‌ساز تداوم برگزاری آن در سایر مناسبت‌ها شد.

مسئول توجیه عملیات محرم سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: در این راستا در تمام مناسبت‌های عید قربان، عید غدیر، محرم و صفر با پایه اصلی نشر خوبی‌ها و ترویج آن در جامعه مهرواره ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نشر خوبی‌ها موجب ایجاد شور و نشاط اجتماعی و زمینه‌ساز حال خوب مردم خواهد شد، ادامه داد: در راستای توسعه روابط اجتماعی و حال خوب دل مردم و آنچه که مردم بریا شادی نیاز دارند، مهرواره محله همدل ادامه پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام کمالی گفت: در عملیات محرم کشور کارگروه‌های تخصصی مختلفی از جمله ادیان و مذاهب، هیئات مذهبی، مداحان و‌ غیره تدوین شده است که این کارگروه‌ها، برنامه‌های ایام محرم را برای استان‌ها ابلاغ می‌کنند تا در استان‌ها عملیاتی شود.

وی افزود: ما نیاز داریم که هر هیئت یک شعاری را انتخاب و آن را دنبال کند لذا کارگروه‌های تخصصی عملیات محرم باید محتواهایی در راستای فعالیت‌های خود ایجاد کنند و به هیئت‌ها برای اجرا ابلاغ شود.

مسئول مهرواره محله همدل گفت: کارگروه تخصصی قرآن عملیات محرم نیز باید با توجه به اینکه در هیئت‌های مذهبی بکارگیری قرآن در برنامه‌ها کم رنگ است لذا در ایام محرم برنامه‌های قرآنی را مورد اولویت قرار دهند.

وی افزود: کارگروه ادیان و مذاهب نیز جلسات و نشست‌های همفکری برای الگوگیری از اهل بیت(ع) از جمله امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را مورد توجه قرار دهد و در این راستا باید از ظرفیت مساجد، محلات و هیئات مذهبی در برگزاری برنامه‌های محرم استفاده شود.

حجت‌الاسلام حسین عبدی، مسئول کارگروه منطقه‌ای محله همدل در ادامه بیان کرد: در موضوعاتی مانند محله همدل بحث رسانه باید پررنگ‌تر دیده شود تا روایتگری‌ها از کارهای خیر و نیک محلات در قالب مهرواره  در سطح جامعه ترویج یاید.

وی با اشاره به اینکه در این راستا رسانه‌های گروهی فعالیت‌های همدلی را که توسط مردم در سطح انجام شده را به تصویر کشیده و روایت کنند، یادآور شد: نیاز است سربازان جهادی میدان از جمله بانوان، مبلغان، امامان محله و مردم در کنار هم به ترویج همدلی‌ها بپردازند.

انتهای پیام
captcha