افزایش آگاهی بزرگترین مانع بی‌بند و باری در جامعه است
کد خبر: 4154996
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵

افزایش آگاهی بزرگترین مانع بی‌بند و باری در جامعه است

امام جمعه همدان گفت: عفاف و حجاب از مطالبات مردم است و افزایش آگاهی بزرگترین مانع بی بند و باری در جامعه است امروز بانوان ما باید از مبانی فرهنگی غرب  آگاهی داشته و بدانند که هدف و جریان فکری فرهنگ غرب  مبتنی  بر لذت جویی و برهنگی است.

آیت الله حبیب الله شعبانی امام جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان، امروز جمعه 23 تیر ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: تقوای الهی تبعیت از امیرمومنین علی(ع) و تبعیت از ولایت و امامت است.

وی ضمن تقدیر از برگزار گنندکان جشن‌های دهه ولات و امامت گفت: حضور پر شور مردم در جشن‌های غدیر  نشانه زنده بودن نگرش‌های  دینی در جامعه است و مردم در برخی موارد نگرانی‌ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی را دارند اما توجه به مسایل دینی در جامعه برجسته است که البته نیاز است متفکران دینی و مبلغان در راستای معرفت افزایی و عمق  بخشی به اعتقادات مردم بیشتر تلاش کنند امروز باید تولیدات دینی در جامعه امتداد داشته باشد تا دین داری در جامعه ارتقا پیدا کند.

خطیب جمعه همدان به دیدار رهبری با مبلغین و روحانیون اشاره کرد و افزود: ایشان در این دیدار  نسبت به مسئله تبلیغ توجه ویژه‌ای داشتند و فرمودند من در عرصه تبلیغ نگران هستم که این فرمایشات رهبری برای حوزه‌های علمیه  وظیفه ایجاد می‌کند و باید تبلیغ دینی را بیشتر تعمیق ببخشند.

وی با بیان اینکه تبلیغ دین و مسائل اسلام و قرآن تنها وظیفه حوزه‌های علمیه و مبلغین نیست، گفت: به فرموده پیامبر گرامی اسلام  که فرمود«کلکم راعٍ، وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ. هر کدام از شما مسئول هستید و درباره افرادی که به سخن شما گوش می‌دهند بازخواست خواهید شد» همه ما در هر جایی که هستیم دغدغه دفاع از دین را داریم باید نسبت به تبلغ دین احساس وظیفه و مسئولیت کنیم.

شعبانی با اشاره به هفته عفاف و حجاب گفت: عفاف و حجاب از مطالبات مردم است و افزایش آگاهی بزرگترین مانع بی‌بند و باری در جامعه است امروز بانوان ما باید از مبانی فرهنگی غرب آگاهی داشته و متوجه شوند که هدف و جریان فکری فرهنگ غرب مبتنی بر لذت جویی و برهنگی است، یکی از شاخصه‌‌های تمدن غربی ترویج برهنگی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه تمدن غرب در عرصه فرهنگی کاملا ضد اخلاق، ضد فطرت و عفت است، تصریح کرد: تمدن مادی امروز تلاش می‌کند که شهوات و غرایز را میدان دار زندگی اجتماعی کند و فرهنگ غربی در زمینه اخلاقی با تولید فیلم‌های مبتذل از میوه شجره ممنوعه استفاده کرده تا جامعه را دچار سقوط اخلاقی کند و اخلاق غربی را توسعه دهد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه موثرترین افراد در برابر این تمدن بانوان مسلمان ایرانی هستند که می‌توانند مانع  توسعه این فرهنگ و تمدن شوند، گفت: نسخه شوم برهنگی که دنیای غرب مطرح می‌کند با ذائقه زن سالم ایرانی سازگار نیست و امروز بانوان ما می‌توانند بزرگترین مانع این فرهنگ شوم باشند.

وی یادآور شد: زن با عفت ایرانی می‌تواند با حفظ حیا، حجاب و عفاف فعالیت‌های اجتماعی خود را داشته باشد، امروز حجاب یک وظیفه شرعی است و تقابل با فرهنگ شیطانی است و زن با حجاب الگوی یک زن مسلمان است  که در عین فعالیت اجتماعی  با متانت، حیا و عفت و وقار اجتماعی از اندیشه متعالی برخوردار است و این الگو بزرگترین مانع  در برابر توسعه تمدن جهل و سقوط است.

شعبانی با بیان اینکه برخی تبلیغ می‌کند که حجاب مانع پیشرفت است، افزود: حجاب مانع پیشرفت فکر و اندیشه شیطانی فرهنگ غربی وضد اخلاق و جاهیلت است بانوان می‌توانند جنودالله در تقابل با فرهنگ شیطانی باشند.

وی با تاکید بر اینکه اکثریت جامعه اسلامی نسبت به مسئله جامعه عفیفه هستند تاکید کرد: کسانی که حجاب کم رنگی دارند  نیازمند همراهی  و گفت وگو هستند.

انتهای پیام
captcha