حجاب وسیله‌ای برای تحکیم شخصیت زنان در جامعه است
کد خبر: 4160248
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل:

حجاب وسیله‌ای برای تحکیم شخصیت زنان در جامعه است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: زن مسلمان با انتخاب حجاب اسلامی روحیه قوی و محیط امن و سالمی را برای خود قرار داده است.

نشست ویژه حجاب و عفافبه گزارش ایکنا از اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، 14 مردادماه، در نشست سرگروه‌های حجاب و عفاف ادارات استان اردبیل با بیان اینکه حجاب یکی از احکام الهی است اظهار کرد: انسان با عمل کردن به دستورات خداوند متعال به مقام قرب الهی نائل شده در جوار امن و قدسی خداوند قرار می‌گیرد و در نتیجه به یک اطمینان قلبی در رعایت احکام اسلامی دست می‌یابد و به کمال رضایتمندی می‌رسد.

وی افزود: مطالعات تاریخی حاکی از آن است که انسان در هیچ مقطعی بدون پوشش زندگی نکرده است و این مطلب حاکی از وجود شرم و حیای ذاتی انسان است پس حجاب پاسخ مثبت به این نیاز درونی و فطری است که در نهایت به سلامت روانی فرد منجر می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خاطرنشان کرد: اگر زن مسلمان حجاب اسلامی را برای خود انتخاب کند، ناخودآگاه روحیه قوی و محیط امن و سالمی را برای خود قرار داده است که با روح آرام او همخوانی دارد و حجاب وسیله‌ای برای تحکیم شخصیت او در جامعه شده است.

وی تصریح کرد: هر قدر زن از شخصیت معنوی و زیبایی‌های درونی برخوردار باشد به همان میزان خود را از به نمایش گذاشتن زیبایی‌های ظاهری بی نیاز می‌بیند و احساس ارزشمندی پیدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha