صفا، صداقت و یکدلی؛ شاخصه‌های اصلی خبرنگاران ایکنا
کد خبر: 4163064
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲

صفا، صداقت و یکدلی؛ شاخصه‌های اصلی خبرنگاران ایکنا

رئیس جهاددانشگاهی کردستان صفا، صمیمیت، صداقت، درستی و یکدلی را از شاخصه‌های اصلی خبرنگاران ایکنا و ایسنا دانست و افزود: این دو خبرگزاری برگزیده کشوری فرصت مغتنمی برای معرفی دستاوردها و فعالیت‌های صورت گرفته نظام در راستای جهاد تبیین هستند که به عنوان زیر مجموعه جهاددانشگاهی همواره در این مسیر به درستی حرکت کرده‌اند.

بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از خبرگزاری ایکنا و ایسنا

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان امروز، 26 مرداد در بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از خبرگزاری ایکنا و ایسنا گفت: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای مولود انقلاب بوده که از زمان تأسیس تاکنون با تعهد و تخصص منشاء خبر و برکات فراوانی برای نظام بوده است.

وی با اشاره به تأسیس خبرگزاری ایسنا از سال 1377 توسط جهاددانشگاهی خبرداد و افزود: جهادگران جهاددانشگاهی با درک زمان، خبرگزاری دانشجویان ایران را با ساختار دانشجویی تأسیس کرد و این ابتکار عمل تبدیل به الگویی برای تأسیس سایر خبرگزاری‌های کشور در سال‌های بعد از آن شد.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی همواره در سطح کشور کارهای گزین را انجام داده است، بیان کرد: تأسیس خبرگزاری ایسنا یکی از این کارهای گزین جهاددانشگاهی بود که باعث تحول و گسترش فضای رسانه‌ای کشور شده است.

وی به فعالیت خبرگزاری تخصصی و بین‌المللی ایکنا از سال 1382 در جهاددانشگاهی خبر داد و افزود: نخستین و بزرگ‌ترین خبرگزاری تخصصی قرآن‌ کریم در جهان اسلام با عنوان خبرگزاری قرآنی ایران  زیر نظر این نهاد انقلابی متولد شد.

اسدی بیان کرد: یکی از دلایل تخاصم دشمنان با جمهوری اسلامی ارزشی و دینی بودن نظام است و این نگاه دینی و عقیدتی موجب شد تا منافع اقتصادی و سیاسی بسیاری از کشورها به خطربیفتد در این راستا و به منظور انعکاس مفاهیم قرآنی و دینی خبرگزاری تخصصی قرآنی ایکنا زیر نظر سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور تأسیس شده است.

وی در ادامه گفت: خبرگزاری‌های ایسنا وایکنا زیر مجموعه جهاددانشگاهی با کمترین امکانات و رنج سنی جوان با رویکرد دانشجویی مأموریت و رسالت اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی خود را در سطح کشور و استان به انجام رسانده‌اند.

اسدی صفا، صمیمیت، صداقت، درستی و یکدلی را از شاخصه‌های اصلی خبرنگاران ایکنا و ایسنا دانست و افزود: این دو خبرگزاری برگزیده کشوری فرصت مغتنمی برای معرفی دستاوردها و فعالیت‌های صورت گرفته نظام در راستای جهاد تبیین هستند که به عنوان زیر مجموعه جهاددانشگاهی همواره در این مسیر به درستی حرکت کرده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: اقشار مختلف مردم از هر رنج و رده سنی به قشردانشگاهی اعتماد و اعتقاد دارند  لذا خبرهای خبرگزاری ایسنا و ایکنا همواره مورد وثوق بوده است.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در ادامه این بازدید ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: از جهاددانشگاهی به خاطر خدمات و فعالیت‌های متعددی که به مردم و نظام ارائه می‌دهند کمال تشکر و قدردانی را داریم.

وی افزود: هر مدیری که فرصت مسئولیت و ارائه خدمت به مردم را پیدا می‌کند، باید همواره مسئولیت خود را به درستی اجرا کند و به گونه‌ای عمل کند تا موجبات رضایتمندی مردم را فراهم کند. هرچه تکلفات مدیر در جایگاه مدیریتی خود کمتر، عملکرد مطلوب‌تر و قابل قبول‌تری خواهد داشت.

دریایی با تأکید برنقش ویژه رسانه‌های گروهی در انعکاس و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های اجرایی در سطح کشور، اظهار کرد: دراین راستا رسانه و خبرگزاری‌های نظام مقدس انقلاب اسلامی باید طهارت قلم داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز نیاز مبرم جامعه در عرصه اطلاع‌رسانی امیدآفرینی و تزریق امید و نشاط به جامعه بوده است، افزود: در این راستا رسانه‌های گروهی و خبرگزاری‌ها باید وظایف خود را به درستی انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه تمرکززدایی در برنامه‌های اجرایی موجب رونق و توسعه هرچه بیشتر این فعالیت‌های فرهنگی شده است، یادآور شد: برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، دف‌نوازی، مهرواره خوشنویسی از جمله اقدات صورت گرفته در سال جاری بوده است.

انتهای پیام
captcha