استان کردستان؛ قله فرهنگ، هنر و معنویت کشور
کد خبر: 4164674
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

استان کردستان؛ قله فرهنگ، هنر و معنویت کشور

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو با بیان اینکه استان کردستان قله فرهنگ، هنر و معنویت ایران اسلامی است، گفت: کردستان در عرصه خدمات‌رسانی به مردم، استان مفتخر و سرافرازی است.

مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو دیروز، یکم شهریور در نشست ائمه جماعت صنعت آب و برق کردستان که با محوریت «قرآن دوستی در برابر قرآن‌سوزی دشمنان اسلام» برگزار شد، با قدردانی از میزبانی مردم کردستان از زوار اربعین حسینی گفت: استان کردستان در حال آماده شدن برای میزبان از زائران اربعین حسینی است که امیدواریم این مراسم به بهترین شیوه برگزار شود.

وی با اعلام اینکه یکی از شیرین‌ترین خاطرات قرآنی من در دو دهه اخیر در استان کردستان است، افزود: محافل قرآنی بسیار پرشور، باطراوت و خوبی را در استان کردستان داشته‌ایم.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو، محافل قرآنی استان کردستان را در سطح کشور مثال‌زدنی دانست و بیان کرد: در یکی از این محافل قرآنی با شهید ماموستا شیخ‌الاسلام آشنا شدیم که ایشان فردی قرآن‌دوست، عاشق تلاوت قرآن، اهل قرآن و از علمای بزرگ کردستان بود و همواره با فعالان و پیشکسوتان قرآن کریم کشور ارتباط نزدیک داشتند.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان قله فرهنگ، هنر و معنویت ایران اسلامی است، ادامه داد: در این دولت نیز افتخارات استان کردستان واقعا بسیار بالاست و کردستان در عرصه خدمات‌رسانی به مردم، استان مفتخر و سرافرازی است.

قبادی در ادامه گفت: کردستان در صنعت آب و برق نیز استان ویژه‌ای است و در وزارت نیرو از استان کردستان به عنوان قله خدمت‌رسانی به مردم در این عرصه یاد می‌شود که جا دارد از مدیران این صنعت در استان کردستان کمال تشکر و قدردانی را کرد.

وی با تأکید بر پروژه قرآن دوستی در برابر قرآن‌سوزی دشمنان، افزود: در روزها و ماه‌های اخیر اهانت صورت گرفته به ساحت مقدس قرآن کریم ظلم آشکاری به انسانیت و آزادی بود و این اقدام ظلم بزرگ جاهلیت مدرن علیه اسلام، تمام ادیان و بشریت بود. این اقدام دشمنان اسلام واکنش‌های مختلفی را برانگیخت و تمام ادیان به این اقدام آنان واکنش نشان دادند که این امر نشان دهنده عزیز و گرامی بودن قرآن بین تمام بشریت است.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو با اشاره به دلایل اصلی این اقدامات شنیع دشمنان اسلام در برابر قرآن کریم افزود: قرآن کریم دارای منطق و ادبیات عاطفی و نسخه شفابخش آلام بشری بوده و در نتیجه به جامعه بشریت آرامش، محبت، صمیمیت و مودت بخشیده و این امر دشمنان اسلام را عاصی کرده است.

قبادی با اشاره به اینکه غربی‌ها پشت این اقدامات موهن قرار دارند، اظهار کرد: غربی‌ها این قرآن‌سوزی‌ها را عادی انگاری می‌کنند لذا باید جهان اسلام مواضع سخت‌تری نسبت به حادثه قرآن‌سوزی داشته باشد و تصمیم وزیر خارجه مبنی بر تحریم کالاهای سوئدی و دانمارکی هر چه زودتر بین کشورهای اسلامی اجرایی شود. تا این کشورها دست از خباثت و پلیدی خود، نسبت به ساحت قرآن کریم بردارند.

وی به اقدامات قرآنی وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود 13 هزار نفر از کارکنان صنعت آب و برق در مسابقات قرآن کریم شرکت کردند و وزارت نیرو در طراز بالایی در عرصه قرآنی کشور قرار دارد.  

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو با اشاره به برگزاری 15 محفل قرآنی به مناسبت دهه ولایت در سطح کشور افزود: در حادثه قرآن سوزی نیز اقدام به برگزاری کرسی‌های تلاوت و تدبر در سطح کشور کردیم که استان کردستان جزو استان‌های پیشتاز در برگزاری این کرسی قرآنی بود.

وی در پایان یادآور شد: امروز مصمم هستیم تا کرسی‌های تلاوت و انس با قرآن را بین خانواده‌های وزارت نیرو برگزار کنیم و از مدیران استان انتظار داریم بحث ترویج قرآن و برگزاری محافل قرانی را در اولویت امور خود قرار دهند.

انتهای پیام
captcha