راهپیمایی اربعین، قدرت نرم جهان اسلام
کد خبر: 4167658
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
یادداشت وارده

راهپیمایی اربعین، قدرت نرم جهان اسلام

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان کردستان گفت: راهپیمایی اربعین، قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و اسلام در تقابل با دین ستیزی، دین گریزی ودین گزینی عصر حاضر است.

علی اصغر حسینی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان

علی اصغر حسینی، هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در یادداشتی با عنوان «راهپیمایی اربعین، قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام در تقابل با دین ستیزی، دین گریزی و دین گزینی عصر حاضر» به بررسی محورهای اربعین پرداخته است که در ادامه متن یادداشت آمده است.

با نگاهی اجمالی واز از سر دقت خواهیم یافت تا چه میزان کسانی که از گسترش اسلام گرایی در جهان در ترسان ونگرانند، چگونه از طرق مختلف سعی بر تغییر اذهان جهانیان وبویژه امت اسلام وخصوصا نسل جوان ونو اندیش به سوی تنفر ویا فاصله گرفتن از ارزش های انسانی، اخلاقی، معنوی ومذهبی را داشته ودارند:

1- امت اسلام را با طرح گسترده اختلافات مذهبی، چنان به جان هم انداختند که فقط در سال ‌های اخیر به بهانه حادثه یازده سپتامبر کشته شدن قریب 3000 نفر در برج‌های دوقلوی شهر نیویورک آمریکا تاکنون نزدیک به سه میلیون مسلمان کشته شدند و با خلق داعش و گروه‌های تکفیری و نیز بهره‌مندی از ابزار رسانه و سایبر و با ضریب القا بسیار زیاد هم اختلافات مسلمانان را تشدید نمودند و هم چهره ای خشن وخونریز را از اسلام به جهانیان عرضه نمودند.که ای مردم جهان، تکفیری‌ها پایبندترین مسلمانان نسبت به احکام دینی و اعتقادات شرعی خود هستند و ذاتا تروریست و خونریزند.

2- طرح گسترده آندولیزه کردن جهان اسلام با ابزار شهوت و طرح آزادی جنسی، افتخار به بی‌عفتی و عدم رعایت اخلاق جنسی باکلید واژه‌هایی چون تابوی قداست خانواده، ولنگاری فرهنگی، همجنس بازی، ازدواج با حیوانات و حتی نزدیکی با محارم، با کمک ابزار رسانه و ساخت ده‌ها هزار کانال فیلم‌های پورن و مستهجن.

3- گسترش عرفان‌های کاذب همچون ؛ اُشو، دالایی لاما، یوگا، عرفان حلقه، عرفان سرخ پوستی و بسیاری موارد دیگر جهت دین‌گزینی مسلمانان نو اندیش.

4- طرح شبهه‌افکنی در بین جوانان جهان اسلام و ایجاد تردید آنها به مباحث کلامی و اعتقادی و مسائل فقهی با هدف دین گریزی مسلمانان در عصر حاضر و تخریب چهره مبلغان و مروجان دینی و مذهبی و فاصله از این افراد به عنوان گروه مرجع و جایگزینی آنان به سلبریتی‌های هنری، ورزشی، سیاسی.

5- تغییر سبک زندگی برمبنای ارزش های غربی وگرایش به تجمل ومصرف گرایی وغرق شدن به زخارف مادی ودنیایی.

این موارد و بسیاری برنامه‌های مُعاندانه دیگر صرفا به جهت اسلام هراسی صورت گرفته روند بیداری اسلامی و نیز گرایش مردمان آزاداندیش غیر مسلمان جهان به اسلام صورت گرفت اما آنها غافل بودند که به جنگ با خدا رفتن تاوان سختی را به دنبال دارد. اگرچه نمی‌توان گفت مانند قوم عاد، ثمود، لوط و فرعونیان، خدا بر آنها غضب می‌گیرد ولی به واسطه نورانیت قرآن و عنایت و هدایت الهی و برخورداری از قدرت نرم و معنوی نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه معصومان(ع) و توجهات حضرت ولی عصر(عج)، قطعا این همه عناد و دشمنی راه به جایی نمی‌برد.اگر برخی غافلان باور ندارند فقط به عظمت قیام امام حسین (ع) در واقعه عاشورا و از پی آن اربعین حسینی که «حُب الحُسین یجمعنا » می‌باشد. راهپیمایی اربعین محبان سیدالشهدا و یارانش به عنوان بزرگترین اجتماع بشری در عصر حاضر، تمامی برنامه‌ریزان و توطئه‌گران اسلام هراسی را به ُبهت و حیرت فروبرده که چگونه آن همه هزینه‌های ده‌ها تریلیون دلاری برای دوری مردم از اسلام در جهان و تبلیغ اندیشه‌های پر زرق و برق سکولاریسم و لیبرالسیم راه به جایی نمی‌برد.

دیدن همه عاشقان در راهپیمایی عظیم اربعین،چه مسلمان اعم از سنی وشیعه وچه غیر مسلمان همچون مسیحی، زرتشتی، کلیمی وحتی هندو وبودایی از همه کشورهای جهان، خوف وهراس بر دل مسکتبران اسلام ستیز انداخته است.

در کجای این کره خاکی بدون اینکه دولت ها هزینه نمایند مردم خود با مال، جان و عاشقانه به شوق زیارت معشوق ده‌ها کیلومتر در گرمای 50 درجه راهپیمایی می‌کنند که از شیرخوارگان گرفته تا کودکان، نوجوانان، و سالخوردگان اعم دختر و پسر و مرد وزن با شور و شوق قدم در مسیر عشق و معرفت می‌گذارند.

در کجای دنیا مردمان کشوری  میلیون هازائر اربعین را در طول ده‌ها کیلومتر با محبت و روی گشاده پذیرایی می‌نمایند و پاهای خسته آنان را ابتدا می‌بوسند و سپس ماساژ داده و در منزل مسکونی خود با هر آنچه دارند پذیرایی می‌نمایند و آنان را مهمان ابا عبدالله الحسین (ع) می‌دانند. کجای عالم می‌شود یافت که پیرزنی فقیر در مسیر راهپیمایان نشسته و کوزه آب خنک خود را تعارف می‌کند و می‌گوید شرمنده شما هستم وهمین آب را دارم و به یاد لب تشنه امام حسین (ع) و یارانش بنوشید و هزاران نمونه از چنین گذشت و محبت را فقط ره‌یافتگان در این مسیر عشق را فهم می کنند و به معرفت آن دست یافته‌اند.

این یک نمونه از قدرت نرم جهان اسلام است که غربیان وغربزدگان شهامت نداشتند که حتی گوشه کوچکی از آن  را نشان دهند.امید است که غافلان وره گم کرده ها کمی به فطرت پاک خود نظر بیفکنند تا لبیک به ندای «هل من ناصر ینصرنی» ابا عبدالله الحسین(ع) را بعد از1400  سال در مشتاقان میبلیونی ر اهپیمایی اربعین ببینند. 

انتهای پیام
captcha