مدارس، محل تربیت و پرورش دانشمندان آینده کشور است
کد خبر: 4170675
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی:

مدارس، محل تربیت و پرورش دانشمندان آینده کشور است

حجت‌الاسلام آل‌هاشم گفت: آینده کشور در دستان دانش‌آموزان امروز است و مدارس محل تربیت و پرورش دانشمندان آینده کشور است.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، اول مهرماه؛ در مراسم آغاز سال‌تحصیلی جدید در هنرستان دخترانه خدیجه کبری تبریز، گفت: آینده کشور در دستان دانش‌آموزان امروز است و مدارس محل تربیت و پرورش دانشمندان آینده کشور است.

وی افزود: باید توجه داشت که جامعه‌ای خلاق و پویا است که در آن مدارس با نشاط و شاداب ایجاد شود که در این صورت از چنین مدارسی افراد مفید و خدمتگذار به آینده کشور تحویل داده می‌شود.

آل‌هاشم با بیان اینکه مدارس زمینه‌ساز پرورش دانشمندان و فرهیختگان آینده است، اظهار کرد: چنانچه مدارس ما دارای ویژگی‌های انسان‌ساز باشند، دانش آموزان امروز با آگاهی به دانشگاه‌ها راه یافته و پس از آن نیز با درک درست از واقعیات جامعه، زندگی مستقل خود را شروع می‌کنند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: دانش‌آموز شادب و با طراوات به احتمال بسیار زیاد دارای محبوبیت در بین سایرین دانش‌آموزان بوده و در بزرگسالی نیز برای جامعه خود مفید واقع شده و مایه سربلندی و عزت کشور می شود.

وی عزت نفس بالا، خلاقیت، مبتکر بودن، زندگی شاد و بدون آلایش‌های مادی را از ویژگی‌های برجسته دانش‌آموز و مدارس شاد مطرح کرد و افزود: باید توجه داشت که در مدارس غم زده به جای طراوات تخم کینه و انزجار کاشته می‌شود، اما مدارس پویا و با طراوات باعث ایجاد امید به آینده و زندگی همراه با سعادت دنیوی و اخروی خواهد شد.

آل‌هاشم، دانش‌آموزان را به اطاعت از پدر و مادر و احترام به معلمان دلسوز دعوت کرد و یادآور شد: در کنار اهمیت درس و علم آموزی باید دانش آموزان به مسایل معنوی و دینی و اخلاقی نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی، خواستار از میان برداشته شدن دیوار بین اولیای مدرسه و دانش آموزان شد و گفت: پرهیز از روش‌های سنتی و غلط گذشته باید در مدارس مورد توجه جدی قرار بگیرد و مسئولان آموزش و پرورش، معلمان مدارس و متولیان امور فرهنگی برای اقدامات خلاقانه با هدف ایجاد محیط سالم و بانشاط اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام
captcha