بازآفرینی وحدت و نمایش همدلی ملت ایران در جشنواره اقوام ایرانی
کد خبر: 4172884
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹

بازآفرینی وحدت و نمایش همدلی ملت ایران در جشنواره اقوام ایرانی

دبیر اجرایی نخستین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی تأکید کرد: آنچه در این جشنواره دیدیم و شنیدیم بازآفرینی وحدت و نمایش زیبایی از همدلی بود، چه زیبایی‌هایی که در این جشنواره ندیدیم و چه روایت‌هایی که  اصالت را فریاد می‌زد و بانگ دل‌های پاک‌ را می‌سرایید.

علی مرادی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی مرادی، مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان در آیین اختتامیه جشنواره «موسیقی اقوام ایرانی» که امشب، 11 مهر در سینما بهمن سنندج در حال برگزاری است، گفت: چرخش زمین سماع است و زندگی منظومه‌ای شیرین که با ساز مهر نواخته می‌شود و رقص کلمات در اندیشه زبان می‌‎آفریند که به مدد آن همنوایی خود را با کل جهان آشکارا بیان کند.

وی با اشاره به اینکه هر قوم ایرانی خاستگاه هنرهای بالا و گنجینه‌ای از فرهنگ و هنر و سنن است، افزود: در میان هنرهای بالایی که انسان تاکنون به آن دست یافته است شعر و موسیقی آهنگ حیات و ضرباهنگ زندگی است.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره موسیقی اقوام بیان کرد: آهنگ موسیقی از ژرفای روح و روان انسان سرچشمه می‌گیرد و شعر و موسیقی  اقوام داشته‌ایست که در بستر ایران زمین به ان می‌بالیم.

محفل وحدت و همدلی اقوام ایرانی

وی ادامه داد: خدا را به واسطه همه خوبی‌ها و الطاف و عنایت‌هایش می‌ستایم که امروز این محفل انس یکی از برترین‌های آنها است و وحدت و همدلی اقوام ایرانی در زمانی که بهترین مخلوق خداوند چشم به جهان باز می‌کند، برقرار است.

مرادی با اشاره به اینکه هر آنچه می‌جنبد و سقوط می‌کند با ساز طبیعت کوک، کوک است و همه تسبیح خداوند می ‌کنند، گفت: چهار روز گذشت و چه زود گذشت دیدار عزیزانی که هر کدام که صلابت قومی در نگاهشان و روایتی قومی در ساز و نوایشان برقرار بود و به جای بدرود با زبان مهر می‌گویم به کردستان سرزمین مهرپرور و مهرنشین و سنندج شهر خلاق موسیقی جهان خوش آمدید.

وی تأکید کرد: آنچه در این جشنواره دیدیم و شنیدیم بازآفرینی وحدت و نمایش زیبایی از همدلی بود، چه زیبایی‌هایی که در این جشنواره ندیدیم و چه روایت‌هایی که  اصالت را فریاد می‌زد و بانگ دل‌های پاک‌ را می‌سرایید.

سرودن نوای وحدت

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان افزود: در این جشنواره شاهد اجرای استاد طواف‌زاده بودیم که با بلند شدن صدای اذان نوای اجرای خود را به احترام نوای آسمانی کوتاه کرد و برنامه کوتاه شد این خود روایت دل‌هایی است که به آسمان متصل است.

وی اظهار کرد: هنرمندان به احترام شهدا تمام‌قد دست بسته ایستادند و به ایثار و از خودگذشتگی‌شان درود فرستادن و پیوند بستند که اقوام ایرانی تا همیشه نوای وحدت سر می‌دهند.

مرادی  با بیان اینکه نغمه شعر و سازی هنرمندانی که در این جشنواره حضور داشتند برای همیشه در دیار مهرپرور کردستان باقی است، یادآور شد: امیدواریم کاستی‌ها را با سایه مهر خود ببخشید امیدواریم در سال‌های پیش‌رو بهتر و مناسب‌تر از امسال برگزار کننده این جشنواره باشیم.

انتهای پیام
captcha