رویدادهای گردشگری کردستان در تقویم کشوری ثبت می‌شود
کد خبر: 4175788
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷

رویدادهای گردشگری کردستان در تقویم کشوری ثبت می‌شود

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از ثبت رویدادهای گردشگری استان در تقویم گردشگری کشور خبر داد.

کمیته ثبت رویدادهای گردشگری کردستان

به‌ گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، آرمان وطن‌دوست، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان دیروز، 24 مهر در کمیته ثبت رویدادهای گردشگری کردستان که با حضور جمعی از مسئولان مربوطه در سنندج برگزار شد، گفت: پنجمین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری کشور با محوریت بررسی درخواست ثبت رویدادها و جشنواره‌های بومی و محلی گردشگری کردستان در تقویم رویدادهای کشور، آبان‌ماه سال‌جاری در تهران برگزار می‌شود.

وی با تشریح فعالیت‌های کمیته رویدادهای استان و اقدامات انجام شده در این خصوص افزود: دسته‌بندی رویدادهای گردشگری کردستان آغاز شده و تعدادی از آن‌ها نیز برای ثبت در سامانه و تقویم رویدادهای گردشگری کشور انتخاب شده‌اند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان با اشاره به اینکه رویدادها به‌صورت ملی، منطقه‌ای، استانی و محلی انتخاب می‌شود، اظهار کرد: برجسته‌سازی رویدادهای بومی و محلی کردستان می‌تواند بخشی از سفر گردشگران به این استان را هدفمند کند و موجب سودآوری بیشتر گردشگری برای کردستان و به‌ویژه مناطق روستایی شود.

یادآور می‌شود؛ همچنین مقرر شد به‌منظور ثبت رویدادهای قابل اجرا در سطح استان از طریق فرمانداری‌ها اطلاع‌رسانی به تمامی سازمان‌ها و ادارات تحت نظارت شهرستان‌های متبوع صورت گیرد و رویدادهای مدنظر با اعلام سازمان، ارگان، اداره یا نهاد پشتیبان رویداد (فرم پیوست ب) در سامانه ثبت رویدادها به نشانی وب سایت https://events.mcth.ir/register ثبت و مستندات آن تا تاریخ ٢٦ مهرماه پیوست شود.

انتهای پیام
captcha