جلسه «زیست مؤمنانه» در بنیاد قرآن برگزار شد
کد خبر: 4177114
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲

جلسه «زیست مؤمنانه» در بنیاد قرآن برگزار شد

جلسه هفتگی معالم‌القرآن حسینیه قرآن و عترت بنیاد قرآن با موضوع «زیست مؤمنانه» برگزار شد.

جلسه «زیست مؤمنانه» در بنیاد قرآن

به گزارش ایکنا، جلسه هفتگی معالم‌القرآن حسینیه قرآن و عترت بنیاد قرآن با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی، امام جمعه رودهن با موضوع زیست مؤمنانه برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام حسینی با تأکید بر اینکه زندگی مطلوب و موفق، آرامش انسان‌ها را تأمین می‌کند، گفت: این موضوع، خواست هر انسانی است. مجموعه باورها، اعتقادات و رفتارهای انسان‌ها که در راستای تأمین این آرامش است، چارچوب‌های فکری و زیست انسان را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: بهترین راهنما برای اینکه انسان، مسیرهای اشتباه را نرود و مسیر درست و حقیقی را پیدا کند، قرآن است. قرآن، شاخصه‌های زیست مؤمنانه را به انسان‌ها نشان می‌دهد. در قرآن کریم با شیوه‌های مختلف با خطاب‌های عام و خاص در جایی ما می‌خوانیم «یا ایها الناس» که اشاره به تمام مردمان دارد، در جایی دیگر می‌خوانیم «یا ایها الذین آمنوا» که اشاره به مؤمنان دارد و در جاهایی دیگر می‌خوانیم «یا ایها النبی» که اشاره به رسول خدا(ص) دارد؛ بنابر این انسان برای یافتن شاخصه‌های سبک زندگی مؤمنانه باید معنای قرآن را مطالبه کند.

حسینی افزود: در مصحف شریف، شاخص‌های زندگی مؤمنانه را تبیین کرده‌اند چنانکه فرموده است «وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ» حق ندارید در گناه و عدوان با دشمن همراه شوید. بنابراین این آیات، نوعی زیست ایمانی را برای ما تبیین می‌کند. همچنین در آیه دوم سوره مبارک مؤمنون آمده است «الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ» از شاخص‌های مهم زیست مؤمنانه، خشوع و خضوع در نماز است و اینکه ابزار و نعمات، شخص مؤمن را از یاد خداوند غافل نمی‌سازد.

وی با تأکید بر گریز از مال‌پرستی، گفت: مال‌پرستی، به سرعت، دین انسان را می‌گیرد و در نهایت آدم سرمایه‌های وجودی‌اش را از دست می‌دهد و چیزی هم به دست نمی‌آورد و چه سرمایه‌ای بالاتر از عمر و استعداد و توانایی‌های آدمی.

امام جمعه رودهن تصریح کرد: آنچه که انسان را از غفلت و دوری از یاد خدا نجات می‌دهد، سبک زندگی مؤمنانه و زیست ایمانی هست، زیست مؤمنانه یعنی التزام به بایدها و نبایدهایی که خدا بیان کرده است. امیدواریم همه ما با زیست مؤمنانه بتوانیم حکمرانی قرآنی را ابتدا درون خود و پس از آن در خانواده و جامعه خود جاری کنیم.

این جلسه به صورت هفتگی در زمینه طرح حکمرانی ـ قرآنی تحت نظارت اندیشکده بنیاد قرآن در دفتر مرکزی بنیاد قرآن برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، بنیاد قرآن در پاسداران، خیابان گل‌نبی، خیابان ناطق نوری، بوستان کتاب، راهروی دوم، طبقه ۳، واحد ۱۳ واقع شده است.

انتهای پیام
captcha