دوره‌های رایگان کنکور؛ مشوقی برای حضور در کلاس‌های مؤسسه انوارالقرآن سنندج
کد خبر: 4180259
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

دوره‌های رایگان کنکور؛ مشوقی برای حضور در کلاس‌های مؤسسه انوارالقرآن سنندج

مدیر مؤسسه قرآنی انوارالقرآن سنندج با اشاره به تأسیس این مؤسسه از سال 83 زیر نظر وزارت ارشاد گفت: برای ایجاد انگیزه و تشویق بیشتر مخاطبان، کلاس‌های کنکور به صورت رایگان در سطح این مؤسسه برای مخاطبان برگزار می‌شد و همین امر زمینه‌ساز حضور بیشتر جوانان و نوجوانان در کلاس‌های قرآنی شد.

صلاح سورسوری، مدیر مؤسسه قرآنی انوارالقرآن سنندج

ماموستا صلاح سورسوری، مدیر مؤسسه قرآنی انوارالقرآن سنندج که فعالیت خود را در عرصه دینی و قرآنی با تحصیل در مدارس علوم دینی آغاز کرده و بعدها به عنوان امام جماعت یکی از مساجد شهر سنندج ادامه  داده است و با توجه به انگیزه و رغبتی که بین کودکان و نوجوانان سنندجی برای حضور در کلاس‌های قرآنی حس کرده بود و به دلیل عشق و علاقه درونی خود به تدریس قرآن و عربی اقدام به برگزاری کلاس‌های قران رد سطح مسجد با استفاده از مشوق‌های کرده است که تا به امروز شور و شوق قران‌آموزان از این کلاس‌های قرآنی کم نشده است. در این راستا ایکنای کردستان بای این روحانی اهل سنت مساحبه‌ای داشته است که تقدیم مخاطبان می‌شود. 

ماموستا صلاح سورسوری، مدیر مؤسسه قرآنی انوار القرآن سنندج در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: بنده متولد سال 1358 در شهر سنندج هستم و تحصیلات خود را در مدارس علوم دینی اهل سنت ادامه داده‌ام و به عنوان امام جماعت یکی از مساجد سنندج فعالیت خود را ادامه می‌دهم که به واسطه همین امر از سال 79 کار تدریس قرآن را در سطح مساجد آغاز کردم.

وی افزود: کلاس‌های قرآنی خود را از سال 81 به صورت رسمی با حضور قرآن‌آموز بیشتری در سطح مساجد سنندج ادامه دادم و در سال 83 به دلیل افزایش تعداد قرآن‌آموزان به این نتیجه رسیدیم که مؤسسه قرآنی را با همکاری یکی از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا اداره تبلیغات اسلامی استان ثبت کنیم.

ایجاد مشوق‌هایی برای حضور در کلاس‌های قرآن

مدیر مؤسسه قرآنی انوارالقرآن سنندج با اشاره به تأسیس مؤسسه قرآنی انوارالقرآن زیر نظر وزارت ارشاد از سال 83 بیان کرد: برای ایجاد انگیزه و تشویق بیشتر مخاطبان، کلاس‌های کنکور به صورت رایگان در سطح این مؤسسه برای مخاطبان برگزار می‌شد و همین امر زمینه‌ساز حضور بیشتر جوانان و نوجوانان در کلاس‌های قرآنی شد.

وی هدف اصلی خود از تأسیس این مؤسسه قرآنی را ایجاد نوری نو در عرصه کلاس‌های قرآنی استان کردستان عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا از حضور گسترده جوانان و نوجوانان در کلاس‌های کنکور، تقویتی و کمک درسی به عنوان انگیزه و مشوقی برای حضور در کلاس‌های این مؤسسه در رشته‌های مختلف قرآنی استفاده کردیم و به دلیل اثرگذاری این امر در رشد کلاس‌های قرآنی ما سعی کردیم تا مشوق‌های دیگری را نیز ایجاد کنیم.

سورسوری در ادامه گفت: همچنین برای ایجاد انگیزه بیشتر سالن‌های ورزشی را با کمک خود قرآن‌آموزان اجاره کردیم و مراسم کوهپیمایی و اردوهای تفریحی را در روزهای خاصی از هفته با حضور قرآن‌آموزان برگزار می‌کردیم  که این امور نیز به نوعی زمینه‌ساز تشویق بیشتر مخاطبان شد.

وی افزود: در سال‌های اخیر نیز برای تشویق مخاطبان به کلاس‌های قرآن در سطح این مؤسسه کلاس‌های عربی، کلاس‌های تخصصی صرف و نحو، تفسیر، مولاناشناسی  را در سطح مسجد برگزار می‌کردیم  که تمام این کلاس‌ها را بنده بدون کمک هیچ فرد یا گروهی و به صورت رایگان برگزار می‌کردیم.

مدیر مؤسسه قرآنی انوارالقرآن سنندج اظهار کرد: تخصص اصلی بنده در رشته عربی می‌باشد لذا به دلیل ذوق و استعداد و علاقه وافر به زبان عربی از صبح تا شب تمام اوقات خود را با برگزاری کلاس‌های عربی پر خواهم کرد و در شب‌ها نیز به صورت مجازی برای جوانان و نوجوانان سنندجی کلاس‌های زبان عربی را برگزار خواهم کرد.

وی با تأکید بر اینکه از سال 79 تاکنون تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان سنندجی در کلاس‌های قرآنی بنده شرکت کرده‌اند که دوست ندارم رقم اعلام کنم، افزود: از کلاس‌های چهار نفره تا 30 نفره در طول دوران تدریس قرآن در سطح مؤسسه قرآنی تشکیل شده است.

سورسوری با اشاره به اینکه از سه سال تا 80 ساله در کلاس‌های آموزشی قرآنی بنده در رشته‌های مختلف قرآنی شرکت کرده‌اند، بیان کرد: نوجوانان و جوانان سنندجی بیشتر از کلاس‌های قرآنی این مؤسسه استقبال می‌کنند.

وی افزود: بنده با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و در سطح مدارس، مؤسسات قرآنی سطح استان همکاری داشته و کلاس‌های قرآنی مختلفی را در سطح استان برگزار کرده‌ام.

عدم حمایت ادارات و دستگاه‌های اجرایی از فعالیت‌های قرآنی

مدیر مؤسسه قرآنی انوارالقرآن سنندج تأکید کرد: از زمان فعالیت بنده در سطح این مؤسسه قرآنی و با توجه به تعداد قرآن آموز این مؤسسه هیچگونه حمایتی از سوی ادارات و دستگاه‌های ذیربط از این مؤسسه صورت نگرفته است و حتی یک تجلیل خشک و خالی هم از اینجانب انجام نشده است.

وی در پایان یادآور شد: بنده در حال حاضر به عنوان یک پیشکسوت قرآنی در سطح استان و شهرستان سنندج فعالیت می‌کنم و تمام وقت شبانه روز خود را در راه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی گذاشته‌ام اما تاکنون هیچ حمایتی از سوی نهاد یا ارگانی دریافت نکرده و در زمان برگزاری مسابقات قرآنی ادارات، قرآن‌آموزان خود برای شرکت تشویق کرده‌ام و همواره قرآن‌آموزان این مؤسسه موفق به کسب مقام‌های شهرستانی و استانی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha