اعلام برنامه‌های حرکت قطار سنندج به تهران و بالعکس
کد خبر: 4180298
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

اعلام برنامه‌های حرکت قطار سنندج به تهران و بالعکس

برنامه حرکت قطار سنندج تهران و بالعکس، روز‌های سه شنبه و جمعه اعلام شد.

قطار سنندج به تهران

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، کیومرث حبیبی، معاون امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اتصال استان کردستان به راه‌آهن سراسری، از پیش‌فروش بلیط‌های قطار این خط خبر داد و گفت: مسافران می‌توانند از این به بعد برای سفر ایمن به تهران از قطار استفاده کنند.

وی با بیان اینکه قطار سنندج تهران ظرفیت ۳۰۰ مسافر رادارد افزود:در این قطار امکانات رفاهی خدماتی همچون سیستم‌های صوتی تصویری، توزیع بسته‌های غذایی و رستوران وجود دارد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان به وجود پارکینگ مجزا برای پارک خودور مسافران در ایستگاه راه آهن سنندج اشاره و بیان کرد: با هماهنگی راهداری و شهرداری زیرساخت حمل‌و‌نقل مسافران با خودرو‌های عمومی نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حرکت در این خط ریلی در بازه زمانی ۶ ساعت و نیم از سنندج به تهران صورت خواهد گرفت، افزود: پروژه راه‌آهن همدان - سنندج شامل سه قطعه و از سمت همدان به سنندج دارای هفت ایستگاه بهار، آق بلاغ، دوسر، قروه، آونگان، دهگلان و سنندج است.

طول قطعه یک این پروژه ۶۴.۵ کیلومتر، قطعه دوم ۵۶ کیلومتر و قطعه سوم ۲۹.۵ کیلومتر است واین خط راه آهن یک خطه، دارای عرض مسیر ۶ متر و طول پل‌ها ۲ هزار و ۵۲۴ متر است.

ظرفیت انتقال مسافر در سال ۳۰۰ هزار نفر  و باری ۵۰۰ هزار تن است که بر اساس برنامه مقرر شده این رقم در بخش مسافری در سال ۱۴۲۰ به ۶۰۰ هزار نفر و ظرفیت انتقال بار نیز به یک میلیون تن افزایش می‌یابد.

یادآور می‌شود؛ پروژه راه آهن همدان- سنندج پس از گذشت ۱۸ سال و با حمایت‌های دولت سیزدهم در تزریق به موقع اعتبار، با حضور رئیس جمهور و شماری از وزیران دولت و مقام‌های استان کردستان به شبکه راه‌آهن کشور پیوست.

انتهای پیام
captcha