12880 نوزاد از ابتدای سال در همدان متولد شدند
کد خبر: 4180394
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳

12880 نوزاد از ابتدای سال در همدان متولد شدند

مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، ۱۲ هزار و ۸۸۰ نوزاد در این استان متولد شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۳ هزار و ۲۶ مورد بوده، کاهش ۱.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

بابک بختیاری مدیرکل ثبت احوال استان همدانبابک بختیاری، مدیرکل ثبت احوال استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به کاهش ۱۳.۵ درصدی ازدواج در سال جاری در این استان اظهار کرد: در سال جاری شش هزار و ۵۰۹ مورد ازدواج ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که هفت هزار و ۵۲۴ مورد بوده کاهش یافته است.

وی در ادامه از کاهش آمار طلاق نیز خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۱۵۰ مورد طلاق به ثبت رسیده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که دو هزار و ۲۴۲ واقعه بوده ۴.۱ درصد کاهش یافته است‌.

بختیاری همچنین به آمار موالید در استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۱۲ هزار و ۸۸۰ نوزاد در استان همدان متولد شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۳ هزار و ۲۶ مورد بوده کاهش ۱.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ۵۲.۵ درصد معادل شش هزار و ۷۶۸ نفر از نوزادان متولد شده از ابتدای سال جاری تا پایان مهر پسر و ۴۷.۵ درصد معادل شش هزار و ۱۱۲ نفر دختر هستند به عبارتی به ازای تولد هر ۱۰۰ دختر ۱۱۱ پسر به دنیا آمده است. هشت هزار و ۸۱۸ مورد از موالید معادل ۶۸.۵ درصد در مناطق شهری و چهار هزار و ۴۱۸ ولادت در مناطق روستایی ثبت شده است

مدیرکل ثبت احوال استان همدان درباره فراوانی نام‎ها نیز بیان کرد: در این مدت نام‌های «امیرعلی، آیهان، علی، امیر حسین، محمدحسین» در گروه پسران و «ماهلین، رستا، فاطمه، نورا و زهرا» در گروه دختران بیشترین فراوانی ثبت اسم در استان را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان در ادامه همچنین از کاهش ۲.۱ درصدی آمار وفات در استان خبر داد و گفت: آمار وفات استان همدان در هفت ماه سال جاری شش هزار و ۴۷۱ مورد ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد. ۶۴ درصد واقعه فوت ثبت شده مربوط به مناطق شهری و ۳۶ درصد مربوط به مناطق روستایی است.

انتهای پیام
captcha