نقش ایکنا در جريان‌سازی قرآنی مشهود است
کد خبر: 4181066
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان:

نقش ایکنا در جريان‌سازی قرآنی مشهود است

حجت‌الاسلام سادات با بیان اینکه ایکنا یکی از خبرگزاری‌های فاخر فرهنگی است، گفت: این رسانه با تلاشی مؤثر و دلسوزانه به ایجاد یک جريان قرآن در کشور کمک شایانی کرده است.

سید محمد سادات رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، ضمن تبریک سالروز تأسیس خبرگزاری ایکنا و تشکر از مجموعه جهاددانشگاهی و دست‌اندرکاران و خبرنگاران  پرتلاش  و متعهد اين خبرگزاری در استان کردستان گفت: ایکنا یکی از خبرگزاری‌های  فاخر فرهنگی است که طی سالیان اخیر خدمات شایسته‌ای به ساحت قرآن کریم به عنوان بالاترین نعمت  الهی و داروخانه  معنوی  و کارخانه انسان‌سازی کرده است.

وی افزود: این خبرگزاری با تلاشی مؤثر و دلسوزانه به ایجاد یک جريان  قرآنی در کشور کمک شایانی کرده و با بهره‌گیری از حضور اندیشمندان، پیشکسوتان  و چهره‌های قرآنی  و انعکاس به روز و سریع اخبار قرآنی و تحولات  سیاسی اجتماعی  از جایگاه  ممتازی بین سایر خبرگزاری‌ها برخوردار بوده و نمره  قابل  قبولی بین جامعه‌  قرآنی و اهل سواد و رسانه کسب کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به پیشنهاداتی جهت ارتقای این رسانه قرآنی بیان کرد: گسترش اخلاق، معنویت و فضیلت‌های انسانی همراه با منطق و عقلانیت و دوری از خرافات و عوام‌زدگی با حفظ استقلال و گسترش نقد منصفانه از سوی این رسانه قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد.

نظارت بر روند فعالیت‌های قرآنی در کشور

وی گفت: نظارت بر روند فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور با رصد اطلاعاتی و احصاء نقاط ضعف و قوت به همراه آسیب‌شناسی و انعکاس آن به مسئولان ذی‌ربط به جهت برون‌‌رفت از مشکلات جامعه قرآنی کشور و جهت‌دهی مناسب برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی به عنوان یکی دیگر از پیشنهادات بنده جهت ارتقای جایگاه این خبرگزاری است.

حجت‌الاسلام سادات با اشاره به اینکه کمک به وحدت و همدلی بین جامعه‌ قرآنی و فعالان این عرصه با توجه به بروز برخی اختلافات و آثار سوء برخی رقابت‌های ناسالم بر جامعه دینی باید نیز در اولویت فعالیت رسانه‌ای این خبرگزاری قرآنی قرار گیرد، افزود: بررسی و احصاء شبهات دینی و اعتقادی با چاشنی قرآنی از سوی معاندان، روشنفکران وابسته و برخی مکاتب انحرافی نظیر وهابیت از سوی اندیشمندان دینی و ارائه پاسخ مناسب به این شبهات به جهت جلوگیری از انحرافات احتمالی به ویژه بین جوانان باید توسط این خبرگزاری پرداخته شود.

وی اظهار کرد: کمک به تشکیل بانک اطلاعات جامعه فعالان قرآنی و معرفی استعدادها و چهره‌های ممتاز قرآنی در اقصی نقاط کشور و فراهم کردن زمینه رشد و اعتلای آن‌ها در جامعه در مسیری سالم و بدور از هرگونه شائبه تبعیض و بی‌عدالتی یکی دیگر از پیشنهادت بنده برای ارتقای جایگاه این خبرگزاری بوده است.

جریان‌سازی رسانه‌ای برای تحول در فعالیت‌های قرآنی

این استاد دانشگاه و حوزه، جریان‌سازی رسانه‌ای برای تحول در فعالیت‌های  قرآنی با برگزاری نشست‌های تخصصی و تحلیلی با حضور فرهیختگان حوزه و دانشگاه را به عنوان یکی دیگر از پیشنهادات خود برای این خبرگزاری مطرح کرد و افزود: پیشنهاد می‌شود که تقویت و توانمندسازی خبرنگاران  قرآنی  و توسعه و بسط فعالیت‌های  قرآنی  به سایر رسانه‌ها و گسترش اخلاق اسلامی بین اهالی رسانه و جامعه  خبری به عنوان یکی از اولویت‌های این خبرگزاری باشد.

وی در پایان شناسایی خیرین قرآنی و منابع  مالی همسو اعم از موقوفات قرآنی و نظارت صحيح بر اجرای درست نیات واقفان در راستای تقویت فعالیت‌های قرآنی و عدم انحراف در اجرای نیات واقفان خیراندیش را به عنوان آخرین پیشنهاد خود جهت رسیدن به جایگاه این خبرگزاری ارزشی مطرح کرد.

انتهای پیام
captcha