«کاظمی آشتیانی» دانشمندان کشور را به فعالیت در عرصه سلول‌های بنیادی ترغیب کرد
کد خبر: 4190247
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

«کاظمی آشتیانی» دانشمندان کشور را به فعالیت در عرصه سلول‌های بنیادی ترغیب کرد

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با بیات اینکه مرحوم کاظمی‌آشتیانی به حوزه به‌روزی ورود کرد و باعث تغییر و تحول در حوزه دانشی نو شد، گفت: مرحوم کاظمی آشتیانی دانشمند برجسته کشورمان توانست زمینه سلول‌های بنیادی را مطرح و بقیه دانشمندان کشور را به فعالیت ترغیب و در ادامه نسل بعدی را برای تحقیق در این حوزه تربیت کند.

حسین رضوان رئیس دانشگاه بوعلی سیناحسین رضوان رئیس دانشگاه بوعلی سینا در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه ۱۴ دی‌ماه سالگرد وفات دانشمند برجسته کشورمان مرحوم سعید کاظمی آشتیانی است، اظهار کرد: این شخصیت علمی یکی از قهرمانان ملی ما در حوزه تحقیقات بیولوژیک است، در حقیقت می‌توان گفت زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی یک‌بار در این حوزه سدشکنی و به حوزه به‌روزی ورود کرد و باعث تغییر و تحول در این حوزه دانش شد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه بخشی از رشته گرایش بنده به این موضوع مربوط است، درک بهتری نسبت به حوزه تحقیقاتی او در زمینه سلول‌های بنیادی دارم، افزود: در واقع تحقیقات در زمینه سلول‌های بنیادی هنوز هم نو است و هر روز که می‌گذرد در این حوزه دستاوردهای بسیار جدی و عمیق‌تری داریم، این دانشمند توانست این حوزه را مطرح و بقیه دانشمندان کشور را به فعالیت ترغیب و در ادامه نسل بعدی را برای تحقیق در این حوزه تربیت کند، بسیار ارزشمند است.

رضوان تصریح کرد: امثال زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی را باید بزرگ دانسته و قدر بدانیم، همواره از او یاد کنیم و بتوانیم به نسل آینده این پیام را انتقال دهیم که باید در مسیری حرکت کنیم که قهرمانانی چون کاظمی‌آشتیانی ترسیم کرده‌اند و در آینده بتوانیم افرادی همچون او با تعداد بیشتر و در مدارج علمی بالاتر در جامعه ملی داشته باشیم.

محمدمهدی مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز اظهار کرد: خوب و به‌‎جاست از همه پژوهشگران عزیزی که در کشورمان عمر، وقت و زندگی خود را گذاشتند تا کشور حرکت رو به جلو و با شتاب خیلی خوب در این سال‌ها داشته باشد، از جمله زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی، قدردانی کنیم.

وی گفت: زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی تمام زندگی خود را در زمینه پزشکی گذاشت و منشأ بسیاری از تحولات در حوزه سلامت شد، از جمله با تأسیس پژوهشگاه رویان در سال ۱۳۷۰ در حوزه درمان ناباروری منشأ خیر شد و این موضوع و مسأله در کشور همچنان با قوت ادامه دارد.

 

انتهای پیام
captcha