قرآن کریم استفاده ابزاری از زن را نوعی عذاب در جامعه معرفی کرده است
کد خبر: 4190596
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

قرآن کریم استفاده ابزاری از زن را نوعی عذاب در جامعه معرفی کرده است

امام جمعه همدان با بیان اینکه قرآن کریم استفاده ابزاری از زن را نوعی عذاب در جامعه معرفی کرده است، گفت: این مذهب است که خانواده را نگه می‌دارد و مقدس‌ترین بنیان در اسلام خانواده است، زنان در جامعه اسلامی باید عفت و حیا داشته تا از تعرض شهوت پرستان و فرعونیان زمان در امان باشند، این گفتمان انقلاب اسلامی است.

امام جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان امروز هشتم دی‌ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران را به تقوای الهی، اظهار کرد: کسانی که اهل عبادت هستند به سه طریق عبادت می‌کنند؛ که یکی اهل حساب، کتاب، معامله و سود بیشتر همراه با دینداری و اهل ترس از خدا هستند، عبادتشان از روی ترس به خاطر این است که به قیامت و آخرت فکر می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در آستانه ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) قرار داریم، اظهار کرد: در سوره مبارکه بقره یکی از نعمت‌هایی را که قرآن با قوم بنی‌اسرائیل صحبت می‌کند نجات این قوم از دست فرعون است، یکی از عذاب‌ها را که فرعون به بنی‌اسرائیل می‌داد این بود که پسران را می‌کشتند و زنان را زنده می‌گذاشتند که با کشتن پسران و زنده نگه داشتن دختران، بنای استثمار بانوان و استفاده ابزاری از آنها را داشت.

امام جمعه همدان تصریح کرد: وقتی سیاست‌ها زن را ابزاری برای رسیدن به امیال افراد شهوت پرست بداند قرآن کریم این را عذاب معرفی کرده است. امروز در تمدن غربی برخی حقوق را برای زنان مطرح کردند اما سوال این است در مقابل این حقوق چه حق‌هایی از زنان گرفته شد و چه بلایی بر سر زن آمد، امروز هر جایی که تمدن غرب جریان داشته پیوندهای خویشاوندی و خانوادگی تضعیف شده و خانواده‌ای که باید در کنار هم باشد عشق متقابل و مبتنی بر مودت و رحمت باشد تمدن غربی آن را فدا کرده است.

شعبانی تصریح کرد: تمدن غرب بستر تربیت کودک را از بین برد و خانواده را تضعیف کرد، امروز تمدن غرب خانواده را مانع رشد مادی می‌داند و با جریان فردگرایی که در غرب ایجاد شده فرزند را مزاحم لذت فرد معرفی می‌کند و همین امر خلاءهایی ایجاد کرده است و این عذابی که قرآن معرفی می‌کند در غرب به عنوان روشن‌فکری تلقی می‌شود.

وی اشاره کرد: طبق گفته یکی از دانشمندان غربی ریشه مشکلات و گرفتاری‌های  غرب این است؛ در غرب، حرف نیچه است که اگر خدا مرده است، همه کار می‌توان انجام داد در جامعه‌ای که خدا حذف شود چگونه باید انتظار داشت که انسان نسبت به همسر و فرزند تعهد داشته باشد.

خطیب جمعه همدان تصریح کرد: این مذهب است که خانواده را نگه می‌دارد و مقدس‌ترین بنیان در اسلام خانواده است و زنان در جامعه اسلامی باید عفت و حیا داشته تا از تعرض شهوت پرستان و فرعونیان زمان در امان باشند، این گفتمان انقلاب اسلامی است که می‌گوید زن ریحانه است و در عین فعالیت اجتماعی عزیز نیز باشد، به این معنا که نفوذ ناپذیر باشد و نامحرم وارد حریم او نشود، آسیه همسر فرعون با وجود آنکه شوهرش ادعای خدایی داشت و خانه‌اش پر از فساد بود، اما ثابت کرد در چنین فضایی هم انسان می‌تواند به یک الگو و اسوه حسنه تبدیل شود.

وی با اشاره به اجلاسیه علمای بلاد گفت: تأکید علمای سراسر کشور به مسئولان، همراهی با مردم و مشکل گشایی از کار مردم و مسائل اقتصادی بود و مهمترین تأکیداتی که علما از سراسر کشور در این اجلاسیه داشتند، اصلاح وضعیت معیشت اقتصادی مردم بود.

شعبانی  افزود: در آستانه سالگرد شهادت سردار دلها سردار شهید سلیمانی و سالگرد رحلت آیت‌الله مصباح قرار داریم که تقید به دین، تعصب به حق، زبان گویا داشتن و عمل روشن در میدان سیاست و نظامی، از ویژگی‌های شهید سلیمانی و علامه مصباح بود.

وی ضمن تقدیر از مسئولان استانی افزود: تصویب طرح جامع شهری که می‌تواند در رفع مشکل مسکن مؤثر باشد و افتتاح بیمارستان اکباتان در همدان، قابل تقدیر است.

امام جمعه همدان ضمن تسلیت رحلت استاد قرآن مرحوم مسگریان ابراز کرد: بازار امروز به امثال مرحوم مسگریان که فردی متدین و معلم قرآن که توجه به فقه اسلامی بود نیاز دارد.

انتهای پیام
captcha