نعیم قاسم: ایران حامی مقاومت بدون هیچ چشم‌داشتی است
کد خبر: 4197580
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

نعیم قاسم: ایران حامی مقاومت بدون هیچ چشم‌داشتی است

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: شاخصه ایران در مسئله فلسطین و مقاومت و دیگر موضوعات منطقه و آزادگان دنیا این است که بدون هیچ چشم‌داشتی به کشورهای منطقه کمک می‌کند که آینده خود را بسازند و وابسته غرب یا شرق نباشند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری لبنان، مراسم چهلمین روز شهادت سیدرضی موسوی، فرمانده پشتیبانی جبهه مقاومت اسلامی که چندی پیش به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید در حرم حضرت رقیه(س) در سوریه برگزار شد.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان با حضور در این مراسم طی سخنانی با اشاه به اینکه ایران، امروز کشوری مستقل و حامی مقاومت است گفت: ایران برای همکاری با کشورهای منطقه دست همکاری داده چنانچه به جنبش‌های آزادی‌بخش برای مقابله با استکبار و رهایی از بند اشغال دست دوستی دراز کرده است.

وی در ادامه به عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم و حمایت‌های بدون چشم‌داشت جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های نظامی، مالی، رسانه‌ای و سیاسی از مقاومت فلسطین اشاره و تصریح کرد: اسرائیل بدون حمایت مداوم غرب توان رویارویی با رزمندگان مقاومت را ندارد، رژیم صهیونیستی مرگ تدریجی خود را تجربه می‌کند و آزادسازی فلسطین از بحر تا نهر انشاءالله به زمان نیاز دارد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: شاخصه ایران در مسئله فلسطین و مقاومت و دیگر موضوعات منطقه و آزادگان دنیا این است که بدون هیچ چشم‌داشتی به کشورهای منطقه کمک می‌کند که آینده خود را بسازند و وابسته غرب یا شرق نباشند.

شیخ نعیم قاسم گفت: ایران هیچ دخالتی در امور داخلی کشورها ندارد، حامی حزب الله، مقاومت فلسطین و مقاومت منطقه است و در ازای آن چیزی طلب نمی‌کند چراکه معتقد است آن‌ها مستحق آزادسازی سرزمین و ساختن آینده خود هستند. این ویژگی را هیچ یک از قدرت‌های بزرگ و طاغوتیان دنیا ندارد.

معاون نصرالله با بیان اینکه بسیاری ما را برای حمایت از غزه سرزنش می‌کنند افزود: همه کشورهای عربی و مسلمان باید حامی غزه باشند. ما از آنها می‌پرسیم که چرا از غزه حمایت نمی‌کنید؟ چرا شما در کنار آن نیستید؟ چرا با به دنبال عادی سازی با اسرائیل هستید؟ ما از شما می‌پرسیم، چرا شما حامی فلسطین نیستید؟ این حق ما، فلسطین، مسجدالاقصی و کرامت انسانی است. باور ما این است که مقاومت فلسطین و ملت آن پیروز خواهند شد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه چهار ماه (از عملیات طوفان الاقصی و جنگ غزه) گذشته و از هم اکنون می‌توانیم پیروزی مقاومت را اعلام کنیم تصریح کرد: هرچه بگذرد، شکست مضاعف برای اسرائیل است. تل‌آویو نتوانست کاری در نوار غزه پیش ببرد و این مقاومت است که پایداری و ایستادگی کرده است.

حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه نیز طی سخنانی در این مراسم از خدمات شهید سیدرضی موسوی به محور مقاومت در سوریه و لبنان تجلیل کرد.

در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به دمشق سردار سرتیپ پاسدار سیدرضی موسوی، از مستشاران نظامی باسابقه سپاه در سوریه به شهادت رسید.

وی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه بود.

انتهای پیام
captcha