حال و هوای کربلایی ملایر با تشییع پیکر مطهر شهید خداداد
کد خبر: 4199881
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳

حال و هوای کربلایی ملایر با تشییع پیکر مطهر شهید خداداد

همزمان با سالروز میلاد قمر بنی هاشم حضرت اباالفضل(ع) شهرستان ملایر امروز حال و هوای شهادت به خود گرفت  و پیکر مطهر شهید محمود خداداد برروی دستان مردم شهید پرور این شهرستان تا آغوش خدا بدرقه شد.

حال و هوای کربلایی ملایر با  تشییع پیکر مطهر شهید خدادادبه گزارش ایکنا از همدان، همزمان با سالروز میلاد قمر بنی‌هاشم حضرت اباالفضل(ع) شهرستان ملایر امروز حال و هوای شهادت به خود گرفت و پیکر مطهر شهید محمود خداداد بر روی دستان مردم شهیدپرور این شهرستان تا آغوش خدا بدرقه شد.

امروز یاران و همکاران محمد برایش سنگ تمام گذاشتند و یک شهر به احترامش تمام قد ایستاد، برای مردی که مرد میدان بود و تا آخرین لحظه برای دفاع از امنیت شهر علم به دست گرفت و در راه دفاع از امنیت و آسایش شهرش جان خود را فدا کرد.

امروز در روز میلاد علمدار یک شهر فرزند شهیدشان را تا جایگاه ابدی‌اش بدرقه کرد و با ندای لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا ابالفضل(ع) بیعتی دوباره با شهدا بست که این شهید مظلوم بدان که راهت را تا ابد ادامه خواهیم داد.

سردار رضا زارعی، جانشین فرماندهی انتظامی استان همدان، امروز ۲۵ بهمن‌ماه در مراسم تشییع شهید در جمع مردم شهیدپرور ملایر ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار سرتیپ دوم شهید محمود خداداد، اظهار کرد: این شهید والامقام از سال 1377 خدمت سربازی خود را آغاز و در سنگر خدمت در فراجا تا زمان شهادت وظیفه خود را به نحو احسن انجام داد.

وی امنیت را اساسی‌ترین نیاز جامعه بشری برشمرد و افزود: یک از وظایف مهم انتظامی تأمین امنیت است و همکاران ما به  خاطر آسایش مردم شبانه روزی تلاش می‌کرده و در راه امنیت مردم بسیاری از این عزیزان جان خود را فدا کرده‌اند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان همدان امنیت و آسایش امروز را مرهون خون شهدا دانست و گفت: چراکه باغ شهادت برای فراجا همیشه باز است و امسال تعداد زیادی از همکاران ما در راه امینت جان خود را فدا کردند.

وی با بیان اینکه شهدا وارثان انبیا حجت خدا روی زمین و آئینه تمام‌نما برای تمامی مجاهدان راه خدا خصوصا فراجا هستند اما وظیفه داریم این قهرمانان را به صورت صحیح به مردم معرفی کنیم، گفت: شهدا انسان‌های وارسته هستند وظیفه ما دفاع از آرمان‌های شهدا است.

زارعی اضافه کرد: شهادت برترین واژه فرهنگ اسلامی و شهادت اوج کمال انسان است برترین مرگ‌ها است که آرزوی همه و ایثارگری سکه پر بهایی است که یک روی آن ارزش‌های الهی است.

وی گفت: دفاع از حق والاترین ارزش‌ها است و اگر فرهنگ شهادت‌طلبی این عزیزان نبود انقلاب به پیروزی نمی‌رسید و انقلاب دوام نمی‌آورد.

سلمان اسماعیلی، فرماندار ملایر با تأکید بر اینکه امروز در میان خیل کثیر جمعیت مردم عزادار ملایر، با شهدا و آرمان‌های امام راحل(ره) تجدید بیعت می‌کنیم، گفت: امروز دشمنان نظاره‌گر قیام مردم ملایر باشند و بدانند که ما با شهدا عهد خون می‌بندیم و عَلمی را که آنها برداشتند، هرگز زمین نمی‌گذاریم.

سلمان اسماعیلی نیز ضمن تشکر از همه مجموعه‌های امنیتی و نظامی به خصوص در فرماندهی استان و شهرستان ملایر در برگزاری با شکوه تشییع مراسم شهید خداداد، اظهار کرد: این افتخار بزرگی برای همه ما است که چنین شهدایی در راه دفاع از اسلام و انقلاب و امنیت کشور فدا می‌شوند.

فرماندار ملایر با بیان اینکه این مرد بزرگ یک عمر به احترام همه ما ایستاد و نخوابید و یک عمر خانواده را از حضورش به احترام مردم محروم کرد، افزود:  شهید خداداد مرگ تاجرانه را انتخاب کرد و عمر خود را و جان خود را با خدا معامله کرد و همه به نیکی از او یاد می‌کنند، او تابعیت محض در برابر ولایت داشت فداکار و کم ادعا و سنگ صبوری برای همکارانش بود.

اسماعیلی خطاب به دشمنان نظام و انقلاب گفت:  دشمنان امروز  این خیل عظیم و حجم حضور گسترده مردم را در این مراسم ببینند و مشاهده کنند ملت امام حسین(ع) و ملت شهادت از هیچ چیز هراسی ندارد، ملت ما هرگز از هیچ چیزی هراس ندارد و خسته نمی‌شود و این ملت از آرمان‌های انقلاب کوتاه نخواهد آمد و مسیر و سیره عملی شهدا را ادامه خواهد داد.

فرماندار ملایر با اشاره به اینکه غیرت جوانان سپاهی و بسیجی و همه مأموران و پرسنل نیروی انتظامی از بدو حادثه تلخ شهادت شهید محمود خداداد تا هم‌اکنون به جوش آمده و همگی سخت در جوش و خروش هستند، تأکید کرد: حمایت قطعی و ۱۰۰ درصدی شورای تأمین شهرستان را از فرماندهی پرتلاش و زحمتکش و جان بر کف نیروی انتظامی ملایر اعلام می‌کنم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه فرمانده انتظامی ملایر و همه پرسنل خدوم نیروی انتظامی در تمامی مأموریت‌های خود تا مرز شهادت پیش می‌روند، تصریح کرد: شهید خداداد فرماندهی شجاع و همیشه در میدان عمل بود و مردم ملایر قدردان خون پاک این شهید هستند.

وی با تأکید بر اینکه امنیت اتفاقی نیست و در این مسیر جان سربازان بسیاری فدا شده است، خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر در بحث تأمین امنیت شهرستان شهید علی نظری، شهید علی میرزایی و امروز شهید محمود خداداد را تقدیم کردیم و امروز ملت ملایر یاد و نام و مسیر روشن شهید محمود خداداد را تا ابد ادامه می‌دهند.

در ادامه مردم ولایتمدار و شهیدپرور ملایر پیکر مطهر شهید خداداد را از میدان امام خمینی(ره) تا میدان آزادگان تشییع و بعد از اقامه نماز بر پیکر شهید توسط امام جمعه ملایر  پیکر مطهر شهید به گلزار شهدای بهشت هاجر شهر ملایر منتقل و در کنار دیگر یاران شهیدش آرام گرفت.

یادآور می‌شود؛ سرهنگ محمود خداداد درروز دوشنبه 23 بهمن ماه حین دستگيري قاتل متواری از سوی قاتل مسلح از ناحیه سینه مجروح شد و  پس از انتقال‌ به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

انتهای پیام
captcha