حماس تصمیم کابینه نتانیاهو درباره مسجد الاقصی را محکوم کرد
کد خبر: 4200755
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

حماس تصمیم کابینه نتانیاهو درباره مسجد الاقصی را محکوم کرد

حماس تصمیم رژیم صهیونیستی برای محدود کردن ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی در ماه رمضان را محکوم کرد و این اقدام را گسترش دامنه جنایت صهیونیست‌ها دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، جنبش مقاومت اسلامی(حماس) تصمیم رژیم صهیونیستی برای محدود کردن ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی در ماه رمضان را محکوم کرد و این اقدام را گسترش دامنه جنایت صهیونیست‌ها دانست.
 
حماس در پی موافقت بنیامین نتانیاهو با پیشنهاد ایتامار بن غفیر، وزیر افراطی امنیت داخلی این رژیم برای محدود کردن ورود فلسطینی‌ها به داخل مسجد الاقصی در ماه رمضان این بیانیه را صادر کرد. 
 
جنبش حماس اعلام کرد: موافقت نتانیاهوی تروریست با پیشنهاد بن غفیر، وزیر افراطی مبنی بر محدود کردن ورود فلسطینی‌ها از سرزمین اشغالی به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان، در راستای جنایت صهیونیست‌ها و تداوم جنگ مذهبی به رهبری شهرک‌نشینان افراطی در رژیم اشغالگر تروریست علیه مردم فلسطین و نقض آزادی عبادت در مسجد مبارک الاقصی است. حماس افزود که این نشان‌دهنده قصد اشغالگران برای تشدید تجاوزات خود به مسجد الاقصی در ماه رمضان است.
 
حماس از مردم فلسطین در اراضی اشغالی، قدس و کرانه باختری اشغالی، دعوت کرد که این تصمیم جنایتکارانه را نپذیرند در برابر استکبار صهیونیست‌ها مقاومت کنند و در حمایت از مسجد الاقصی متحد باشند. 
 
حماس افزود: در این زمینه به دشمن جنایتکار هشدار می‌دهیم و تأکید می‌کنیم که آسیب رساندن به مسجد الاقصی یا محدود کردن آزادی عبادت در آن بدون پاسخ نخواهد بود و بیت‌المقدس و الاقصی قطب‌نمای امت اسلامی و نماد آن خواهند بود.
 
روز یکشنبه، کانال 13 اسرائیل گزارش داد که نتانیاهو با پیشنهاد ایتامار بن غفیر برای محدود کردن ورود فلسطینیان از داخل مسجد الاقصی در ماه رمضان آینده موافقت کرده است. این شبکه تلویزیونی اسرائیل به نقل از یک منبع سیاسی نوشت: هدف این است که تعداد نمازگزاران در مسجد الاقصی بیش از 50 هزار نفر باشد.
 
روزنامه عبری معاریو هم نوشت که بن غفیر می‌خواهد از ورود ساکنان کرانه باختری به مسجد الاقصی جلوگیری کند و در عین حال تنها اجازه ورود فلسطینیان 70 سال به بالا را بدهد. به گزارش این روزنامه پلیس اسرائیل می‌خواهد تنها به ساکنان 60 سال به بالای کرانه باختری و  اجازه ورود به مسجد الاقصی را بدهد.
 
روزنامه عبری هاآرتص نوشت: از نظر قانونی امکان ممنوعیت گسترده برای ورود به مسجد الاقصی وجود ندارد، بلکه ممنوعیت فعالان خاص امکان پذیر است در حالی که یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع سیاسی ارشد این رژیم اعلام کرد محدودیت‌هایی که بن غفیر در الاقصی مطالبه می‌کند، دیوانه‌وار هستند.
 
انتهای پیام
captcha