افزایش آمار شهدا از مرز 29 هزار فلسطینی و درخواست آتش‌بس از سوی 26 کشور اروپایی
کد خبر: 4200990
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

افزایش آمار شهدا از مرز 29 هزار فلسطینی و درخواست آتش‌بس از سوی 26 کشور اروپایی

در پی تداوم حملات خونین در غزه و کشتار جمعی و تجاوز به زنان در غزه، ۲۶ کشور اروپایی خواستار «آتش بس فوری بشردوستانه» شدند در عین حال وزارت بهداشت غزه آمار شهدا را 29 هزار و 195 شهید اعلام کرد.

افزایش آمار شهدا از مرز 29 هزار فلسطینی و درخواست آتش‌بس از سوی 26 کشور اروپایی

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، غزه بیش از ۴ ماه است که شاهد تجاوزات رژیم صهیونیستی است و حملات این رژیم  منجر به شهادت 29195 شهید شده که زنان و کودکان بیشترین آمار قربانیان آن هستند.

وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ جنایت جداگانه در نوار غزه انجام داده که در نتیجه این اقدام‌ها ۱۰۳ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۴۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش با اضافه شدن آمار شهدای امروز به مجموعه شهدای جنگ غزه از روز ۷ اکتبر تاکنون، تعداد شهدا به عدد ۲۹۱۹۵ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۶۹۱۷۰ نفر رسیده است.

در همین راستا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ۲۶ کشور از ۲۷ کشور عضو، خواستار«آتش بس فوری بشردوستانه» شدند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزرای خارجه اروپا اظهار داشت: این درخواست که مجارستان آن را رد کرد به معنای توقف جنگ است و بعداً راه را برای آتش بس دائمی هموار می‌کند.

کارشناسان سازمان ملل از نقض شدید حقوق بشر که همچنان زنان و دختران فلسطینی در معرض آن قرار دارند، ابراز نگرانی کردند.

کارشناسان سازمان ملل گفتند: اطلاعات و گزارش‌هایی دریافت کرده اند که حاکی از آن است زنان و دختران فلسطینی در غزه، اغلب در کنار اعضای خانواده از جمله فرزندانشان، مورد اعدام خودسرانه قرار گرفته اند.

کارشناسان همچنین از بازداشت خودسرانه صدها زن و دختر فلسطینی ابراز نگرانی کرده‌اند.

در این گزارش آمده است: زنان فلسطینی در غزه در قفس در زیر باران، سرما و بدون غذا بازداشت شدند.

انتهای پیام
captcha