از شهادت فرمانده مقاومت در جنین تا راهپیمایی مردم کشورهای مختلف در حمایت از غزه
کد خبر: 4201551
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵
با تحولات فلسطین

از شهادت فرمانده مقاومت در جنین تا راهپیمایی مردم کشورهای مختلف در حمایت از غزه

منابع محلی اعلام کردند که «یاسر حنون» از فرماندهان گردان جنین در حمله پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

به گزارش ایکنا، منابع محلی اعلام کردند که پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی یک خودرو را در شهر جنین در کرانه باختری هدف قرار دادند. در این حمله جنایتکارانه یک نفر شهید و ۱۵ نفر زخمی شدند.

منابع محلی اعلام کردند که «یاسر حنون» از فرماندهان گردان جنین در این حمله جنایتکارانه به شهادت رسیده است.

همزمان در ادامه کشتار وحشیانه صهیونیست‌ها در مرکز نوار غزه، بیش از ۱۴۰ نفر شهید و مجروح شدند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی دست به کشتار و جنایتی وحشیانه در مرکز نوار غزه زده است.

دفتر مذکور اشاره کرد که جنگنده‌های اسرائیلی ۴ خانه را در مرکز نوار غزه بمباران کردند که بر اثر آن ۴۰ نفر شهید و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

گفته شده که بیش از ۹۰ درصد قربانیان زن و کودک هستند.

گزارش/ صدیقی/ از شهادت فرمانده مقاومت در جنین تا راهپیمایی مردم کشورهای مختلف در حمایت از غزه

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه دولت آمریکا و جامعه بین‌الملل را در برابر جنایات بی‌وقفه دشمن صهیونیستی مسئول دانست و آزادگان جهان را به اقدام فوری برای توقف نسل‌کشی غیرنظامیان فلسطینی به ویژه زنان و کودکان در نوار غزه فراخواند.

رایزنی هنیه با مقامات مصری درباره غزه و مسجدالاقصی

جنبش حماس اعلام کرد که رئیس دفتر سیاسی این جنبش دیدارهایی با مقامات مصری درباره اوضاع غزه و پرونده اسیران داشته است.

حماس اعلام کرد که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش به سفر چند روزه خود به مصر پایان داده است.

در بیانیه حماس آمده است که هیأت حماس به ریاست اسماعیل هنیه دیدارهایی با عباس کامل رئیس اطلاعات مصر پیرامون وضعیت غزه انجام داده است.

در جریان این دیدار حملات رژیم صهیونیستی به غزه و بازگشت آوارگان به مناطق مسکونی و اسکان آنها در شمال غزه و راه‌های تحقق آنها مورد رایزنی قرار گرفته است.

گزارش/ صدیقی/ از شهادت فرمانده مقاومت در جنین تا راهپیمایی مردم کشورهای مختلف در حمایت از غزه

هیأت حماس به ریاست هنیه با مسئولان مصری درباره پرونده اسیران و نیز اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی در سایه تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی در ممانعت از ورود فلسطینی‌ها به این مسجد در ماه رمضان بحث و تبادل نظر کرد.

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به مدرسه آنروا در غزه

خبرگزاری شهاب اعلام کرد که پهپاد رژیم صهیونیستی مدرسه آنروا را در نزدیکی النصیرات در مرکز غزه هدف قرار داد.

این درحالی است که منابع فلسطینی از افزایش شمار شهدای حمله‌های ساعات گذشته به دیرالبلح، النصیرات و الزواید در غزه به بیش از ۵۰ نفر خبر دادند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی را در اردوگاه النصیرات غزه هدف قرار دادند که بر اثر آن ۹ نفر به شهادت رسیدند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز منطقه الزیتون در شرق غزه را گلوله باران کرد.

گزارش/ صدیقی/ از شهادت فرمانده مقاومت در جنین تا راهپیمایی مردم کشورهای مختلف در حمایت از غزه

وزارت بهداشت غزه روز گذشته اعلام کرد که هنوز پیکرهای زیادی زیرآوار هستند یا در جاده مانده‌اند و اشغالگران مانع از رسیدن تیم‌های امدادی به آنها می‌شوند.

واکنش حماس به بمباران منازل مسکونی غزه توسط رژیم صهیونیستی

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ادامه حملات جنایتکارانه دشمن صهیونیستی به منازل شهروندان در نوار غزه که آخرین آن حمله وحشیانه به یک منطقه مسکونی در شهر دیرالبلح بود و منجر به شهادت حدود ۴۰ زن و کودک و غیرنظامی در منازلشان شد، ادامه جنگ نسل کشی و پاکسازی نژادی توسط رژیم صهیونیستی و به منزله پاسخ عملی این رژیم به شکایت‌های ارائه شده علیه آن در دیوان بین‌المللی دادگستری است. این مسئله نشان می‌دهد که این رژیم هیچ توجهی به قوانین و ارزش‌های انسانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، در این بیانیه آمده است: ما از نهادهای حقوقی در سراسر جهان می‌خواهیم این جنایت‌های ارتش اشغالگر را مستند کنند تا رهبران نازی آن را به دلیل قتل هولناک کودکان و غیرنظامیان بی‌گناه و برای حمایت از ارزش‌های انسانی محاکمه کنند. رژیم اشغالگر با حمایت دولت جو بایدن که قطعنامه شورای امنیت درباره آتش بس در غزه را وتو کرد، این جنایت‌ها را انجام می‌دهد.

گزارش/ صدیقی/ از شهادت فرمانده مقاومت در جنین تا راهپیمایی مردم کشورهای مختلف در حمایت از غزه

تجهیزات جاسوسی و پایگاه‌های رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب الله لبنان

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اعلام کرد که تجهیزات جاسوسی و پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.

به گزارش المنار، حزب الله لبنان با صدور پنج بیانیه جداگانه اعلام کرد: در راستای حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلاور و شریف آن و پاسخ به تجاوز رژیم اشغالگر به روستاها و منازل غیرنظامیان، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۱۵:۰۰ بعدازظهر پنج‌شنبه به وقت محلی تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی را در پایگاه «برکه ریشا» با سلاح مناسب و به صورت مستقیم هدف قرار دادند.

حزب الله در بیانیه دوم افزود: مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۱۷:۴۰ بعدازظهر پنج شنبه محل استقرار نظامیان صهیونیست را در شهرک اشغالی «المناره» با سلاح مناسب و به صورت دقیق هدف قرار دادند.

در سومین بیانیه حزب الله آمده است: مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۱۸:۰۰ مراکز تجمع نظامیان صهیونیست را در شهرک اشغالی«المطله» با سلاح مناسب و به صورت مستقیم هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه چهارم خود تأکید کرد: در پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به روستاها و منازل غیرنظامیان لبنانی و آخرین مورد آن در منطقه کفرمان، ساعت ۱۹:۱۰ پنج شنبه شب پادگان «کیلع» رژیم صهیونیستی را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داده است.

حزب الله در بیانیه پنجم خود اعلام کرد که مجاهدانش ساعت ۱۹:۴۰ پنج شنبه شب پایگاه برکه ریشا را به صورت مستقیم با دو موشک برکان هدف قرار دادند.

بهانه جدید رژیم صهیونیستی برای احداث ۳۰۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری

رسانه‌های عبری گزارش دادند کابینه رژیم صهیونیستی طرحی را برای ایجاد ۳۰۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری در نظر دارد.

روزنامه هاآرتص نوشت: قرار است ۲۳۵۰ واحد مسکونی در شهرک معالیه ادومیم، ۳۰۰ واحد در شهرک کیدار و ۶۹۴ واحد در شهرک افرات احداث شود.

این اقدام رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات شهادت طلبانه اخیر در قدس است که به کشته و زخمی شدن ۱۰ صهیونیست منجر شده بود. این اقدام احتمالا منجر به خشم دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا می‌شود که برای آرام کردن اوضاع در مناطق فلسطین قبل از ماه رمضان تلاش می‌کند.

راهپیمایی گسترده در کشورهای مختلف در حمایت از غزه

مردم بحرین با برگزاری راهپیمایی حمایت خود را از مردم غزه اعلام کردند.

گزارش/ صدیقی/ از شهادت فرمانده مقاومت در جنین تا راهپیمایی مردم کشورهای مختلف در حمایت از غزه

منابع بحرینی اعلام کردند که این راهپیمایی گسترده پس از برگزاری نمازجمعه در منطقه الدراز بحرین برگزار شده است. راهپیمایی کنندگان بر حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مقاومت شریف آن در غزه تاکید کردند.

چند روز قبل نیز ده‌ها نفر از مردم بحرین در تظاهرات ضد آمریکایی- صهیونیستی شرکت کرده و استقرار ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا را در کشورشان محکوم کرده بودند. آنها همچنین با اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه، تجاوزات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و بسته شدن سفارت این رژیم در منامه را خواستار شدند.

مردم یمن در شهر صعده نیز ظهر امروز راهپیمایی گسترده‌ای را در حمایت از مردم غزه و همراهی با آنها تا زمان رسیدن به پیروزی کامل برگزار کردند.

این راهپیمایی در بیانیه پایانی خود از اینکه رهبران یمن، آمریکا و انگلیس را به عنوان دو جریان متخاصم با یمن معرفی کرده‌اند، استقبال کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی همچنین خواستار افزایش ضربات نظامی به آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی تا توقف تجاوز به غزه و رفع محاصره این منطقه شدند.

این بیانیه همچنین خواستار ادامه تحریم اقتصادی کالاهای آمریکایی و صهیونیستی و شرکت‌های حامی آنها شدند.

یمن اعلام کرده که در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اجازه نخواهد داد کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بندرهای اراضی اشغالی است از دریای عرب و دریای سرخ عبور کنند و این کشتی‌ها را هدف قرار می‌دهد. ارتش یمن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندرهای جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است. اما در مقابل ائتلاف آمریکایی- انگلیسی در حمایت آشکار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، به بهانه حمایت از دریانوردی در دریای سرخ چندین بار اراضی یمن را مورد هجوم قرار داده است.

گزارش/ صدیقی/ از شهادت فرمانده مقاومت در جنین تا راهپیمایی مردم کشورهای مختلف در حمایت از غزه

مردم و فعالان در اردن هم تظاهرات گسترده‌ای را در مقابل سفارت آمریکا در امان برگزار کرده و همدستی و شراکت آمریکا در نسل کشی در غزه را محکوم کردند.

به گزارش العهد، آن‌ها از امت عربی و اسلامی خواستند از صرف محکومیت و درخواست برای توقف تجاوز دست بردارند و اقدامات عملی را برای توقف جنگ غزه از طریق اخراج سفرا، بستن سفارتخانه‌ها، لغو معاهده‌ها و ورود کمک‌های بشردوستانه فوری به غزه و حمایت مالی و تسلیحاتی از مقاومت غزه اتخاذ کنند.

از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر، آمریکا و هم پیمانانش از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و برای این رژیم تجهیزات نظامی می‌فرستند.

این درحالی است که کشتار مردم غزه در صد و چهلمین روز از جنگ ادامه دارد و به گفته وزارت بهداشت غزه رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۱۰ کشتار در غزه شده که به شهادت ۱۰۴ نفر و مجروح شدن ۱۶۰ تن دیگر منجر شده است. هنوز تعدادی از قربانیان زیر آوار هستند و رژیم اشغالگر مانع ورود آمبولانس‌ها و کادر دفاع مدنی می‌شود.

این وزارتخانه اعلام کرد: آمار شهدا از آغاز جنگ غزه به ۲۹ هزار و ۵۱۴ نفر و آمار مجروحان به ۶۹ هزار و ۶۱۶ نفر رسیده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha