برگزاری جشن ۱۵ کیلومتری میلاد منجی در همدان
کد خبر: 4201230
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱

برگزاری جشن ۱۵ کیلومتری میلاد منجی در همدان

به مناسبت میلاد منجی عالم حضرت ولی عصر(عج) جشن مهمانی ۱۵ کیلومتری میلاد منجی 6 اسفند ماه در استان همدان برگزار می‌شود.

جشن کیلومتری نیمه شعبانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی استان همدان، رضا ویسی، مدیر روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان، اظهار کرد: به مناسبت نیمه شعبان، سالروز ولادت حضرت بقیة الله الاعظم جشن بزرگ مهمانی ۱۵ کیلومتری میلاد منجی در نیمه شعبان در سراسر استان همدان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های همدان، ملایر، تویسرکان، بهار، فامنین، نهاوند، کبودرآهنگ، رزن و اسدآباد آماده اجرای این رویداد بزرگ می‌شوند، به شعار این روز بزرگ اشاره کرد و افزود: با توجه به برگزاری انتخابات در 11 اسفندماه شعاری با عنوان «حضوری برای ظهور» برای نیمه شعبان انتخاب شده است.

ویسی گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری انقلاب اسلامی از برگزاری جشن خیابانی امثال جشن کیلومتری عید غدیر ابراز رضایت و خرسندی داشتند و تاکید داشتند برنامه‌هایی که بر حفظ سرزندگی، شادابی و خوشنودی مردم می‌شود را دنبال شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: برگزاری این مهمانی نیمه شعبان کاملاً مردمی است و مجموعه‌های مردمی دور هم جمع می‌شوند تا رویداد متفاوت و جذابی را با عنوان «مهمانی ۱۵ کیلومتری میلاد منجی» برگزار کنند، مجموع مسیرهای این جشن در تمام شهرستان‌ها ۱۵ کیلومتر است.

وی ابراز کرد: بستری فراهم شده تا افراد و مجموعه‌هایی که آماده ارائه خدمات در این مراسم هستند بتوانند با برنامه‌ریزی منسجم اقدام به ارائه خدمات کنند و در برگزاری این رویداد مشارکت داشته باشند.

مدیر روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی یادآور شد:  سازمان‌ها و نهادهای مختلفی بستر لازم برای اجرای این برنامه را فراهم کرده‌اند، اما برگزاری این مراسم در واقع مردم، ستادهای مردمی و هیأت‌های مذهبی و دیگر مجموعه‌های فرهنگی، قرآنی، هنری و ورزشی میاندار برگزاری این مراسم هستند.

ویسی ادامه داد: اولویت این مهمانی نسل جوان و کودکان خواهند بود، برگزاری مداحی، برپایی غرفه‌های متعدد ویژه کودکان و نوجوانان با محوریت برنامه‌های فرهنگی، راه‌اندازی ایستگاه صلواتی، اجرای پویش‌های مختلف با موضوع مهدویت و… از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

وی ضمن دعوت از عموم مردم استان همدان جهت شرکت در روز نیمه شعبان 6 اسفند افزود: همه برنامه برنامه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱8با تلاوت آیات قرآن بوده و پایان مراسم دعای سلامتی امام عصر عجل الله همراه با نور افشانی به پایان می‌رسد.

ویسی با اشاره به محل برنامه در شهرستان‌ها اعلام کرد: محل این جشن در همدان در میدان امام خمینی(ره) تا میدان هگمتانه(پیاده راه اکباتان)، در ملایر میدان امام حسین(ع) تا میدان امام خمینی(ره) و بلوار پارک، در تویسرکان میدان کتاب تا سالن الغدیر، بهار میدان شهدا تا میدان امام(ره)، در اسدآباد خیابان امام(ره) تا پارک شهید رجایی، در رزن ۱۸ متری شهید چمران، در نهاوند میدان امام خمینی(ره) تا چهار راه معلم، در کبودرآهنگ میدان امام حسین(ع)، خیابان شهید مطهری،خیابان امام، میدان امام،مسجد مهدیه و در فامنین چهار راه پارک تا چهار راه شهدا است.

انتهای پیام
captcha