تجلیل از 30 جوان برتر همدانی در جشنواره «جوانان برتر ایران زمین»
کد خبر: 4201610
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

تجلیل از 30 جوان برتر همدانی در جشنواره «جوانان برتر ایران زمین»

معاون امور جوانان اداره ورزش و جوانان همدان با اشاره به برگزاری جشنواره «جوانان برتر ایران زمین» گفت: در این جشنواره از 30 جوان برتر در چهار محور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی و 10 زیرشاخه با عنوان «جوان برتر» تجلیل می‌شود.

میلاد مرادی، معاون امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان همدان،میلاد مرادی، معاون امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان همدان با حضور در دفتر ایکنای همدان در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه ضمن اعلام برنامه‌های هفته جوان در این استان اظهار کرد: برنامه‌های هفته جوان که هر روز آن با شعاری نامگذاری شده است از ۳۰ بهمن آغاز شده و تا فردا، ششم اسفندماه ادامه دارد.

وی با اشاره به محوری‌ترین برنامه این اداره طی هفته جوان افزود: شناسایی جوانان موفق در چهار محور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی و ۱۰ زیرشاخه ورزش، فعال اجتماعی، فعال جهادی، کارآفرینی، موسیقی، کنشگر رسانه، قرآنی، خادمی اهل بیت(ع) و ... در قالب جشنواره «جوانان برتر ایران زمین» برگزار می‌شود‌.

مرادی با بیان اینکه جوانان موفق این جشنواره توسط خود جوانان معرفی می‌شوند، گفت: جوانان در بازه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال هستند و با معرفی آنها به دنبال الگوسازی هستیم.

وی بیان کرد: شعار این جشنواره «جوان ایرانی پرچم‌دار پیشرفت» است، در هفته جوان فرصت شناسایی جوانان فراهم می‌شود و از ۳۰ نفر از جوانان برتر در این ۱۰ رشته طی همایش استانی تجلیل می‌شود و در نهايت افراد به مرحله کشوری راه پیدا کرده و آنجا مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، یادآور می‌شود تاکنون ۲۰۰ جوان شناسایی شده‌اند.

معاون امور جوانان اداره ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه این افراد توسط داوران، بدون اسم و با یک کد شناسایی مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: امتیازبندی از سوی داوران توسط لینکی که اطلاعات بارگذاری شده در آن وجود دارد، انجام می‌شود و فرد با عنوان «جوان برتر» انتخاب می‌شود. جوایز این جشنواره در هر زیر شاخه شامل نفر اول ۱۰ میلیون تومان، نفر دوم 7 میلیون تومان و نفر سوم ۵ میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه این افراد از سوی دستگاه‌ها معرفی می‌شوند، یادآور شد: اغلب این جوانان با دستگاه‌ها در ارتباط هستند، این ایراد به جشنواره وارد است که زمینه معرفی جوانان از سوی خود آنها در نظر گرفته نشده که از مراحل بعدی این زمینه ایجاد می‌شود. اما اغلب این دستگاه‌ها که به‌عنوان معرف محسوب می‌شوند با حلقه‌های میانی، مجموعه‌های فرهنگی و سازمان‌های مردم‌نهاد در ارتباط هستند و جوانان فعال را می‌شناسند.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به جوانان بیان کرد: طی این هفته به 700 جوان مشاوره رایگان سه جلسه‌ای ارائه شده است، جوانان جزء دهک یک تا سه با مراجعه به اداره ورزش جوانان و معرفی به ۱۷ مرکز مشاوره فعال این سازمان‌ به‌صورت رایگان خدمات دریافت کنند. همچنین سه مرکز همسان‌گزینی نیز طی چهار ماه گذشته در همدان راه‌اندازی شده است. 

مرادی از راه‌اندازی مرکز «وصال شیرین» تا پایان سال خبر داد و گفت: این مرکز به‌منظور ترویج ازدواج آسان و کمک به جوانان در شرف ازدواج تشکیل می‌شود که سازمان‌های مردم‌نهاد برای کاهش هزینه‌های ازدواج پای کار آمده‌اند، تعدادی آتلیه دفتر اسناد رسمی، لباس عروس و... پای کار آمده و برای کاهش‌ هزینه‌ها کمک حال جوانان هستند. در کنار این موضوع مسئله اشتغال‌آفرینی هم با حضور خود جوانان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: کارگاه‌های پیش از ازدواج به صورت رایگان در حال برگزاری است که این کارگاه دو ساعته در هفته جوان و هفته ازدواج ویژه گروه‌های مختلف برگزار می‌شود.

مرادی با اشاره به اجرای رویداد «جامعه‌پرداز» برای حل مشکلات با رویکرد مسئله‌محوری در همدان گفت: دو هزار و 550 نفر در این رویداد شناسایی شدند که در قالب ۶۰۰ گروه به‌صورت موازی در حوزه جوان، ازدواج و خانواده در حال فعالیت هستند، ضمن بررسی این گروه‌ها، رویدادی با حضور ۴۰ گروه انجام شد، نظام مسائل ازدواج و خانواده را بررسی و مورد پژوهش قرار دادند که منجر به اقدامات مشترک خواهد شد.

معاون امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان همدان به فعالیت این معاونت در در مدارس اشاره کرد و افزود: موضوعاتی همچون مهارت‌آموزی در مدارس انجام می‌شود و فعالیتی با موضوع ازدواج انجام نمی‌شود، این طرح به همکاری معاونت اجتماعی سپاه با عنوان طرح «شباب» با موضوع مهارت آموزی اجتماعی ویژه مقطع متوسطه دوم در حال برگزاری است.

مرادی در پایان کرد: جشن‌های محلات و جشن‌های دانشگاهی، دیدار با خانواده شهدا، گفت و شنود جوانان با مسئولان کمیته‌های تخصصی و ساماندهی جوانان، محافل انس با قرآن در مساجد از جمله برنامه‌های اجرایی این معاونت در هفته جوان است، همچنین استفاده از اماکن گردشگری و تفریحی گنج‌نامه ویژه جوانان طی این هفته به صورت نیم‌بهاست.

انتهای پیام
captcha