پرداخت ۱۳ میلیارد ریال پاداش دوره همکاری در مصرف برق به بخش صنایع
کد خبر: 4201705
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

پرداخت ۱۳ میلیارد ریال پاداش دوره همکاری در مصرف برق به بخش صنایع

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از اعمال بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال پاداش همکاری در صورتحساب مشترکین بخش صنایع استان در سال جاری خبر داد.

هیوا لهونیان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، تأمین برق مشترکین در دوره اوج بار شبکه همواره به عنوان اولویت وزارت نیرو مورد تاکید بوده است و از طرفی سیاست‌های تشویقی برای جلب رویکرد همگانی به صرفه جویی در مصرف برق با کسب مجوز‌های قانونی و موافقت هیات دولت طی ۲ سال اخیر به مرحله اجرا گذاشته شد که سال گذشته کاهش ۳ درصدی سرانه مصرف برق را در پی داشت.

هیوا لهونیان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان امروز، پنجم اسفند در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: در تابستان سال جاری به منظور فراهم شدن زمینه‌ی مدیریت مصرف برق و رفع مشکلات ناشی از قطع برق واحدهای صنعتی، با طراحی و ابلاغ برنامه‌های پاسخگویی بار که طبق مفاد آن واحدهای صنعتی مشمول در دوره زمانی(۱۵ خرداد الی ۱۵ شهریور) با انجام چندین اقدام مدیریتی از جمله برنامه ذخیره عملیاتی، برنامه کاهش و قطع بار صنایع، جابجایی تعطیلات هفتگی از روز جمعه به یکی از روزهای میانی هفته، کاهش ۲۴ ساعته بار (انجام تعمیرات و تعطیلات سالانه) تعیین ساعت کار برنامه‌ریزی شده می‌توانند از مکانیزم‌های تشویقی وزارت نیرو بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۳ هزار و ۱۹۰ مشترک بخش صنعتی درسطح استان فعالیت دارند، گفت: در راستای مدیریت مصرف بهینه، با مشترکین بخش صنعتی  یک هزار و ۵۲۳  تفاهم نامه منعقد شد و از این تعداد  ۹۳۱ مشترک همکاری و مشمول دریافت پاداش دوره همکاری به میزان ۱۳ میلیارد ریال شدند که با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف بار در واحدهای صنعتی قریب به  ۵/۱۶ مگاوات در مصرف برق استان صرفه‌جویی صورت گرفت.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به طرح‌های تشویقی این مشترکان افزود: با اجرای این طرح تمام واحدهای صنعتی طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در بازه زمانی ۱۵ خردادماه لغایت ۱۵ شهریورماه یک شیفت کاری در یک روز از هفته را جابجا و از پاداش بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این طرح مجموعه مشترکین صنعتی داخل شهرک‌های صنعتی به صورت یک روز درهفته جهت تغییر شیفت کاری خود از ساعت ۱۱ الی ۲۳ به ساعت دیگری منتقل نمایند یا بطور کامل مدیریت بارداشته باشند، گفت: برای مشترکان صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی نیز این طرح قابل اجراست و مشترکان با هر قدرتی می‌توانند در این طرح مشارکت و از مشوق‌های وزارت نیرو بهره‌مند شوند.

لهونیان در پایان گفت: بیشترین سهم پاداش مربوط به مشترکان صنعتی در شهرستان دهگلان و کمترین آن مربوط به مشترکان بخش صنعتی شهرستان دیواندره می‌باشد.

انتهای پیام
captcha