نعیم قاسم: نتیجه جنگ غزه هرچه باشد پیروزی برای ملت فلسطین است
کد خبر: 4203470
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

نعیم قاسم: نتیجه جنگ غزه هرچه باشد پیروزی برای ملت فلسطین است

معاون دبیرکل جنبش حزب الله لبنان با بیان اینکه هدف از تجاوزات اسرائیل، نابودی مردم فلسطین است نه واکنش به طوفان الاقصی گفت: هر شکلی برای پایان دادن به این تجاوزات از سوی اسرائیل به مثابه اعلان پیروزی برای فلسطینیان است؛ ملت فلسطین محکم ایستاده و اسرائیل را قادر به دستیابی به اهداف خود نکرده است.

 به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی در همایش بین‌المللی علمای مقاومت در لبنان موسوم به «بنیان مرصوص» که امروز، 14 اسفند در بیروت برگزار شد، گفت: ما اینجا گرد هم آمده‌ایم تا صدای حق در برابر باطل را فریاد زده و مقاومت شریف در برابر مستکبران را تأیید و موضع خود را در این رویارویی مشخص کنیم.

وی با بیان اینکه مطمئنیم درد و رنج و چالش‌هایی که با آن روبه‌رو هستیم ختم به نصر و پیروزی خواهد شد افزود: طوفان الاقصی حق مشروع فلسطینی‌ها است. بحثی درباره مشروعیت آن وجود ندارد، آن‌ها(فلسطینیان) 75 سال است که با اشغال مواجه‌اند و این اشغالگری جز با مقاومت مرتفع نخواهد شد.

شیخ قاسم گفت: طوفان الاقصی شعله‌ای از زندگی است که مقاومت را زنده نگه داشته و به پویایی آن کمک می‌کند و از طریق آن به دستاوردهای پیروزی می‌رسد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی موجودی متجاوز و غاصب است که برای کنترل و در اختیار گرفتن منطقه به دست استکبار ساخته شده است. آمریکا از طریق این رژیم جعلی می‌خواهد منطقه ما را کنترل کند لذا اسرائیل را قدرتمند و تأثیرگذار جلوه می‌دهد.

معاون دبیرکل حزب الله گفت: بدون حمایت روزانه آمریکا از طرق کانال‌های هوایی، ارسال کمک‌های مالی، تسلیحاتی و مهمات، اسرائیل نمی‌توانست تا امروز به حملات خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد:‌ هدف از تداوم تجاوزات اسرائیل، نابودی مردم فلسطین است نه واکنش به طوفان الاقصی. آنچه امروز می‌بینیم کشتار سازمان یافته روزانه به منظور نابودی زندگی در غزه است.

شیخ نعیم قاسم با تأکید بر اینکه همه متوجه شده‌اند که مقاومت امروز در بین تمام مردم غزه وجود دارد و می‌تواند ادامه یابد افزود:  مقاومت عملیاتی بر حق است و صرف نظر از اینکه به چه قیمتی برای رزمندگان تمام شود، سربلندی و افتخار خواهد آفرید.

وی افزود: تمام شعارهای دولت آینده فلسطین دروغ و فریب است. فلسطین از بحر تا نهر یکپارچه از آن فلسطینیان است و آن‌ها می‌توانند کشور کامل خود را در آن ایجاد کنند و ما تنها به این هدف فکر می‌کنیم.

شیخ نعیم قاسم گفت: مردم فلسطین ثابت کرده‌اند که مردمی توانمند هستند و در جای خود ثابت قدم بوده و مشکلات را تحمل می‌کنند و نماد انسانیت بر روی زمین و سزاوار پیروزی هستند.

معاون دبیرکل حزب الله با بیان اینکه ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی پوچ است و به بن بست می‌رسد زیرا این رژیم مردم بی‌دفاع را می‌کشد، خانه‌ها را ویران می‌کند و در مقابله با مقاومت موفق نبوده است تصریح کرد: هر شکلی برای پایان دادن به این تجاوزات از سوی اسرائیل به مثابه اعلان پیروزی برای فلسطینیان است. ملت فلسطین محکم ایستاده و اسرائیل را قادر به دستبابی به اهداف خود نکرده است.

وی گفت: مرد غزه از زیر آوار و قحطی اعلام کردند که ثابت قدم هستند و تسلیم نمی‌شوند و عقب‌نشینی نمی‌کنند تا پرچم فلسطین برافراشته باقی بماند و این سرزمین آزاد شود. حمایت ما از مقاومت منافعی واقعی و مستقیم برای لبنان و همه کشورهای منطقه دارد تا اسرائیل دست از دامنه اشغالگری و تجاوز به سرزمین‌های دیگر بردارد و تجاوزات خود را گسترش ندهد. آنها ما را به تجاور متهم می‌کنند و ما آنها را به مقاومت و مقابله تهدید می‌کنیم و به آنها می‌گوییم که اگر حماقتی مرتکب شوند بار دیگر پاسخی چون جنگ 33 روزه تموز در 2006 به آن‌ها خواهیم داد و شکست مفتضحانه دیگری به شکست‌های شما و پیروزی دیگری به پیروزی‌های ما افزوده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha