افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی کردستان در سال ۱۴۰۳
کد خبر: 4205381
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰

افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی کردستان در سال ۱۴۰۳

رئیس سازمان و مدیریت برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: بر اساس آنچه که ابلاغ شده است، در حوزه اعتبارات عمرانی برای سال آینده ۱۰۰ درصد افزایش اعتبارات در استان خواهیم داشت.

اکبر محمدی، رئیس سازمان و مدیریت برنامه‌ریزی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، اکبر محمدی، رئیس سازمان و مدیریت برنامه‌ریزی استان کردستان امروز 23 اسفند در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: با توجه به بحث افزایش فوق‌العاده ویژه‌ای که اعمال شد و عملاً در قانون بودجه اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده بود، با کسری ۶۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی از یک محل و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل دیگر روبه‌رو بودیم که با پیگیری‌هایی که انجام شد تا امروز تقریباً تمام کسری حقوق تأمین شده است.

وی افزود: احتمال قریب به یقین تخصیص ما در مرحله نخست ۱۰۰ درصدی خواهد بود و در بحث هزینه‌ای نیز برای نخستین بار تخصیص‌ها به ۱۱۰ درصد خواهد رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با بیان اینکه همواره معترض بودیم که مدل مبنای هزینه‌ای استان بد دیده شده است، از این رو خود استان مدلی را ارائه و بیان کرد: بر اساس خروجی مدل طراحی شده در سال آینده، در حوزه اعتبارات هزینه‌ای، وضعیت بسیار مطلوبی خواهیم داشت. در حوزه اعتبارات عمرانی برای سال آینده بر اساس آنچه ابلاغ شده است ۱۰۰ درصد افزایش اعتبارات را در استان خواهیم داشت.

محمدی با بیان اینکه بر این اساس مجموع اعتبارات عمرانی که در سال‌جاری بالغ بر ۲ هزار و ۷۲۲ میلیارد تومان بوده به بیش از پنج هزار ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی کردستان در سال ۱۴۰۳ نشان از نگاه ویژه دولت و سازمان برنامه و بودجه به استان کردستان است.

وی در پایان گفت: سازمان و شورای برنامه‌ریزی به‌عنوان دستگاه تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز باید از تمامی موارد استان مطلع باشد و مکاتباتی که انجام می‌شود برای اتخاذ تصمیمات درست و شفاف‌تر است.

انتهای پیام
captcha