افزایش ١٤ درصدی اقامت گردشگران در کردستان
کد خبر: 4206831
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸

افزایش ١٤ درصدی اقامت گردشگران در کردستان

استاندار کردستان گفت: بر اساس آمارهای موجود از تاریخ ٢٥ اسفندماه ١٤٠٢ تا ٣ فروردین‌ماه سال‌جاری ١٢١ هزار و ٤٢٣ مسافر و گردشگر نوروزی در استان اقامت داده شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٤ درصد افزایش داشته است.

نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان، امروز، چهارم فروردین در نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که به صورت بر خط و با ریاست رئیس جمهوری و وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، گفت: ستاد اجرايی خدمات سفر کردستان در راستای ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی تعداد ٣ جلسه به صورت رسمی و ٦ کمیسیون به صورت تخصصی در سطح استان برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه بیشترین اقامت مربوط به شهرستان‌های مریوان، بانه و سنندج بوده است، افزود: امسال علاوه بر مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز شامل هتل، مهمان‌پذیر، هتل‌آپارتمان، اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی، خانه مسافر و... از ظرفیت تعدادی از کمپ‌های موقت، مدارس و سالن‌های ورزشی هم برای اسکان مهمانان و گردشگران نوروزی استفاده شده است.

استاندار کردستان به راه‌اندازی پویش کمپین «چشم به راهیم در کردستان» اشاره و بیان کرد: این طرح نوروزی که به منظور فرهنگ‌سازی به مسافران برای ارتقای ایمنی سفرهای برون شهری و کاهش سوانح رانندگی در محور سنندج - کرمانشاه جنب فرودگاه روبه روی پایانه بار سنندج راه‌اندازی شده است، تا ١٣ فروردین‌ماه ادامه دارد.

وی از کاهش ٣٣ درصدی مجموع تصادفات و کاهش ١٦ درصدی مجروحان در طرح نوروزی امسال در استان خبر داد و افزود: اقدامات خوبی در حوزه آماده‌سازی محیط شهری برای استقبال از مهمانان نوروزی انجام گرفته که قابل تقدیر است.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه تعداد پروازهای استان برای جابجایی مسافران بسیار کم است، اظهار کرد: افزایش تعداد پروازهای شهر سنندج از نیازهای اساسی در استان است که امیدواریم تمهیدات لازم در این خصوص انجام گیرد.

وی یادآور شد: راه‌آهن همدان - سنندج سال گذشته به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر در هر سفر یک هزار و تا یک هزار و ٢٠٠ نفر جابجا می‌شوند که انتظار داریم تمهیدات لازم در راستای افزایش تعداد سرویس‌ها به مقاصدی مانند مشهد صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha