دین خود را به شهدا ادا کنیم
کد خبر: 4207983
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
همگام با شهدای فارس / 64

دین خود را به شهدا ادا کنیم

در بخشی از وصیت‌نامه شهید «ابراهیم ساجدی» آمده است: « ما در برابر خون صدها هزار شهید و معلول مسئول هستیم، ما مدیون خون این شهدا هستیم و باید تا هر وقت که شده، دین خود را ادا کنیم. دیگر نشستن در کنج خانه و بی‌تفاوت بودن گذشت».

شهید ابراهیم ساجدیدر طی بیش از سه سال گذشته در روزهای دوشنبه، با شهدای مجموعه سلامت فارس در طول سال‌های دفاع مقدس که در کنار خدمات پشتیبانی در جبهه‌های حق علیه باطل و خدمت به رزمندگان غیور میهن در بهداری‌ها و بیمارستان‌های صحرایی، شهدای گرانقدری را به این انقلاب تقدیم کرده‌اند، آشنا شدیم و این بخش با معرفی شهدای استان فارس ادامه یافت.

همچنین در ادامه با شهدای مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در روزهای بحران کرونا، با از جان گذشتگی در سنگر سلامت، برای حیات بیماران جنگیدند آشنا شدیم و در ادامه نیز با شهدای مدافع حرم استان که در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسیدند و سپس با شهدای استان فارس آشنا شدیم.

این بخش از «همراه با شهدا» به شهید «ابراهیم ساجدی»، از شهدای 8 سال دفاع مقدس استان فارس اختصاص دارد تا با زندگی و شخصیت این شهید والامقام، بیشتر آشنا شویم.

شهید «ابراهیم ساجدی»

تاریخ و محل تولد: یکم فروردین سال 1343 در استهبان

تاریخ و محل شهادت: یکم فروردین 1361 در عملیات فتح المبین منطقه غرب شوش

شهید «ابراهیم ساجدی» یکم فروردین سال 1343 در استهبان به دنیا آمد. دوران تحصیلی را تا دیپلم با موفقیت پشت سرگذاشت. با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه جنگ شد و سرانجام یکم فروردین 1361 در عملیات فتح المبین منطقه غرب شوش به شهادت رسید.

بخشی از وصیت‌نامه شهید

ما در برابر خون صدها هزاران شهید مسئولیم

«بسم رب الشهداء

وصیت‌نامه سرباز امام زمان ابراهیم ساجدی اعزامی از شیراز: استهبان.

یا أیّها الّذین آمنوا إن تنصروا اللّه ینصرکم ویثبّت أقدامکم

ای کسانی که ایمان آورده‌اید، اگر خداوند را یاری کنید، خدا هم شما را یاری می‌کند و قدم هایتان را ثابت و استوار می‌گرداند. (قرآن کریم).

بارخداوندا، این جان ناقابل من را بپذیر، ای کسی که هستی، همه چیز بدست توست. بار خداوندا حاضرم هزارها بار زنده و شهید گردم فقط در راه تو، من عاشق و تو معشوق من هستی و همچون عاشقی بسوی معشوق به پرواز درآمده‌ام، بار پروردگارا بپذیر این امانت خیانت کار.

انالله و اناالیه راجعون

من این راه را انتخاب کردم. منتظر من نباشید، چون نرفتم که زنده برگردم. رفتم با کفر مبارزه کنم و بکشم و اگر نتوانستم، کشته شوم.

وصیت می‌کنم که هرگز برای من ناراحت و گریان نباشید چون من به آرزویی که داشتم رسیدم.

برادران و خواهران من؛

به والله قسم، ما در برابر خون صدها هزار شهید و معلول مسئول هستیم، ما مدیون خون این شهدا هستیم و باید تا هر وقت که شده، دین خود را ادا کنیم. دیگر نشستن در کنج خانه و بی‌تفاوت بودن گذشت.

باید، اماممان، رهبرمان را یاری کنید و به ندایش لبیک گوییم.

تمام عمرم فدای یک لحظه عمر امام.»

انتهای پیام
captcha