کد خبر: 4295256
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۱
استاد حوزه علمیه قم:

قرآن کتاب نهایی در نبرد آخرالزمانی است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی صبوحی با بیان اینکه قرآن که کتاب نهایی در نبرد آخرالزمانی است، گفت: جنگ ۱۲ روزه تحمیلی نوید جدا شدن و نمایان شدن حق و باطل است که قرآن برایش فکر، هدف و حرف دارد و این هدف، برپایی عدالت و برچیده شدن ظلم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی صبوحی، استاد حوزه علمیه قمبه گزارش ایکنا همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی صبوحی، استاد حوزه علمیه قم، 28 تیرماه در نشست «میثاق فتح» که در سالن اجتماعات حوزه علمیه آیت‌الله آخوند همدانی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند این رسالت را بر دوش پیامبر اسلام(ص) گذاشته است که  نجات مردم از گمراهی و ظلالت با قرآن است و این رسالت  به سایر امامان بعد از پیامبر گرامی اسلام(ص) تا به امروز نسل به نسل منتقل شده است.

وی با بیان اینکه آیه 44 سوره نحل «بِالْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ؛ زيرا آنان را با دلايل آشكار و نوشته‌ها فرستاديم و اين قرآن را به‌سوى تو فرود آورديم تا براى مردم آنچه را به‌سوى ايشان نازل شده است توضيح دهى و اميد كه آنان بينديشند» به هدایت پیامبران همراه با قرآن دلالت دارد، افزود: قرآن کریم به تمامی کتبی که خوانده‌ایم معنا می‌دهد. در جامعه امروز شیطان اجازه خواندن قرآن را به ما نمی‌دهد، باید قرآن بخوانیم و بدانیم که قرآن در زندگی، جامعه و تفکر امروز ما چه چیزی را دنبال می‌کند.

صبوحی بیان کرد: زمانی که ما مخاطب قرآن می‌شویم، زمینه‌ای ایجاد می‌شود که مردم هم مخاطب قرآن شوند و این‌گونه می‌توانیم به مردم خدمت کنیم و کاری کنیم تا مردم با قرآن انس بگیرند.

مدرس حوزه علمیه قم افزود: جنگ ۱۲ روزه تحمیلی، نوید جدا شدن و نمایان شدن حق و باطل است که قرآن برای آن فکر، هدف و حرف دارد و این هدف، برپایی عدالت و برچیده شدن ظلم است.

صبوحی اظهار کرد: اکنون زمان آن فرارسیده تا ما بیشتر تلاش کنیم و با قرآن که کتاب نهایی در نبرد آخرالزمانی است بیشتر آشنا شویم و با آن انس بگیریم و زمینه تدبر در قرآن را برای مردم فراهم کنیم و بتوانیم به‌خوبی نقش خودمان را در این جنگ ایفا کنیم.

وی به بیان نکاتی از آیات سوره «صف» پرداخت و گفت: سوره صف، شصت‌ویکمین سوره قرآن کریم است که دارای ۱۴ آیه است. این سوره به اهمیت جهاد و یکپارچگی مسلمانان در برابر دشمنان اسلام و همچنین ضرورت هماهنگی گفتار و کردار در ایمان تأکید دارد. در آیه ابتدایی این سوره، خداوند را تسبیح می‌کند و می‌گوید خداوند بی‌عیب و نقض است «سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ ۖ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيم؛ آنچه در آسمان‌ها و زمین است، تسبیح‌گوی خدا هستند، و اوست که مقتدر و حکیم است.»

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه چهارم این سوره «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُم بُنْيَانٌ مَّرْصُوصٌ؛ خداوند کسانی را دوست دارد که در راه او صف کشیده و پیکار می‌کنند، گویا بنایی آهنین هستند» ادامه داد: آهن و سرب خاصیت نفوذناپذیری حتی در برابر اشعه‌ها را دارد. امروزه سلاح دشمن در رسانه‌ها، فضای مجازی و موج‌های رسانه‌ای است که در ذهن و قلب ما نفوذ پیدا می‌کند و خداوند کسانی را دوست دارد که در مقابل دشمن مانند سرب نفوذناپذیر هستند.

صبوحی بیان کرد: در آیه پنجم این سوره خداوند می‌فرماید: «وَإِذْ قَالَ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ يَا قَوْمِ لِمَ تُؤْذُونَنِي وَقَدْ تَعْلَمُونَ أَنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُمْ ۖ فَلَمَّا زَاغُوا أَزَاغَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ ۚ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ؛ و یاد کن هنگامی را که موسی به قومش گفت: ای قوم من! چرا مرا می‌آزارید در حالی که می‌دانید من فرستاده خدا به‌سوی شما هستم؟ پس هنگامی که از حق منحرف شدند، خدا هم دل‌هایشان را از پذیرفتن هدایت منحرف کرد، و خدا مردم فاسق را هدایت نمی‌کند.» 

وی گفت: در زمان حضرت موسی(ع) در بنی‌اسرائیل یک انحراف شکل گرفت و حضرت موسی(ع) تحت آزار و اذیت قوم بنی‌اسرائیل بود این آزار و اذیت‌ها به مرحله فسق پیشرفت کرد در دوران حضرت عیسی(ع) فاسقین، به ظالمین تبدیل شدند.

صبوحی یادآور شد: فاسقین کسانی هستند که حضرت موسی(ع) را اذیت کردند، اما ظالمین کسانی هستند که حضرت عیسی(ع) را پذیرفتند؛ به همین علت انحراف در نقطه اول باقی نمی‌ماند و تغییر می‌کند. بنابراین تاریخ صهیونیسم جهانی در مرحله اول از نافرمانی و اذیت کردن پیامبران آغاز شد. مرحله دوم انکار حجت‌ها و معجزاتی است که از پیامبران خود دیدند و امروز خاموش شدن نور خدا یعنی دشمنی با خداوند است.

انتهای پیام
captcha