کد خبر: 4297249
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۳
حمزه امرایی:

شیوه‌های ارتباطی با نسل جدید در حوزه نماز بروز شود

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: همان‌طور که در سایر حوزه‌ها به‌روزرسانی دانش ضروری است، در حوزه نماز نیز باید شیوه‌های ارتباطی با نسل جدید، به‌ویژه دانش‌آموزان، به‌روز و اثربخش باشد.

حمزه امرایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان همدان، حمزه امرایی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان، هشتم مردادماه در جلسه هماهنگی برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی مدیران و معلمان آموزش و پرورش در همدان در استانداری همدان اظهار کرد: همان‌طور که در سایر حوزه‌ها به‌روزرسانی دانش ضروری است، در حوزه نماز نیز باید شیوه‌های ارتباطی با نسل جدید، به‌ویژه دانش‌آموزان، به‌روز و اثربخش باشد.

وی با تأکید بر نقش والدین در تربیت دینی فرزندان افزود: لازم است آموزش‌های مرتبط با نماز خانواده‌محور نیز طراحی شود.

امرایی خواستار توجه به استمرار دوره‌ها، استفاده از روش‌های نوین روان‌شناسی در تدریس، و ارزیابی اثربخشی دوره‌ها شد و آمادگی کامل استانداری برای همکاری در اجرای این طرح را اعلام کرد.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به تفاهم‌نامه ستاد اقامه نماز و آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: توانمندسازی مدیران، معلمان و مربیان پرورشی از مهم‌ترین اهداف این همکاری است.

وی افزود: بیش از ۲۰ استاد از مرکز تخصصی نماز قم به استان اعزام شدند و برای بیش از ۱۲۰۰ مدیر، معلم و مربی پرورشی دوره‌هایی برگزار شد. اگر بتوانیم مدیران و معلمان را در زمینه نماز توانمند کنیم، نتایج آن در تربیت دانش‌آموز و در نهایت در جامعه نمایان خواهد شد.

حسنی‌حلم در ادامه با اشاره به حدیث «یدُ الله مع الجماعَة»، بر لزوم همکاری و هم‌افزایی در اجرای موفق این طرح تأکید کرد و گفت: باید سازوکار مشخصی برای اجرای دقیق این طرح ایجاد شود. در مباحث فرهنگی زمانی می‌توانیم مؤثر باشیم که به مؤلفه‌های مهمی چون مخاطب‌شناسی، نیازسنجی، روش‌شناسی و زمان‌شناسی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش‌ و پرورش کشور نیز در این جلسه با تأکید بر ضرورت برگزاری دوره‌های توانمندسازی اظهار کرد: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که بسیاری از دانش‌آموزان، دلیل نخواندن نماز را ناآگاهی از اسرار و فلسفه آن عنوان کرده‌اند.

وی افزود: اگر معلمان در این حوزه توانمند شوند و بتوانند این معارف را به زبان ساده منتقل کنند، نتایج بهتری خواهیم دید. دوره‌های آینده باید با محوریت آگاهی از اسرار نماز طراحی شوند.

باقری با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی دغدغه اصلی جامعه است، گفت: ما باید از طریق آموزش‌های هدفمند و تربیت صحیح فرزندان با محوریت نماز، در پیشگیری از این آسیب‌ها گام برداریم.

شیدایی، مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان همدان نیز در این جلسه،نماز را مهم‌ترین اولویت نظام تعلیم و تربیت دانست و بیان کرد: توانمندسازی مدیران، معلمان و مربیان پرورشی در حوزه نماز، گفتمان اصلی آموزش‌ و پرورش است.

وی با اشاره به اجرای دوره توانمندسازی ۱۲۰۰ نفر از فرهنگیان استان در سال گذشته افزود: معلمان تأثیر بسیار مهمی بر جامعه هدف ما یعنی دانش‌آموزان دارند.

شیدایی همچنین طرح حضور ائمه جماعات ادارات در مدارس را بسیار اثربخش خواند و بر استمرار این‌گونه برنامه‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha