گسترش اهانت‌ علیه پیامبر(ص) جنبه تجاری برای غرب دارد
کد خبر: 2719335
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
فعال قرآنی خوزستان:

گسترش اهانت‌ علیه پیامبر(ص) جنبه تجاری برای غرب دارد

گروه سیاسی: حمید چنانی با تأکید بر اینکه اظهار محبت به پیامبر(ص) مهم‌ترین سلاح‌ دفاعی مسلمانان است، گفت: گسترش اهانت‌ها علیه پیامبر(ص) جنبه تجاری برای غربیان و ‌نشریات غربی دارد.

حمید چنانی، فعال قرآنی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، در‌خصوص اقدام توهین‌‌آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو نسبت به توهین علیه ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) با تصریح بر اینکه مسلمانان با دیدن این چنین اقداماتی باید اتحاد بیشتریداشته باشند، گفت: به نظر می‌رسد اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص) باعث ایجاد اتحاد مسلمانان نسبت به دشمنان شود و این نشان از اعتقادات راسخ مسلمانان دارد.

وی با بیان اینکه گسترش اهانت‌ها علیه پیامبر(ص) جنبه تجاری برای غربیان و اینگونه نشریات دارد، گفت: در این میان هر‌چه درگیری در کشورهای خارجی صورت گیرد مسلمانان باید اتحاد خود را حفظ کنند.

فعال قرآنی خوزستان در ادامه با تأکید بر اینکه اظهار محبت به پیامبر(ص) مهم‌ترین سلاح‌ دفاعی مسلمانان است، گفت: راه‌اندازی تظاهرات مسالمت‌آمیز و محکوم کردن این اتفاقات از دیگر فعالیت‌هایی است که مسلمانان باید در این زمینه انجام دهند.

چنانی در ادامه با تصریح بر اینکه رسانه‌های کشورهای مسلمان نقش ویژه‌ای در نشان دادن اعتراضات مسلمانان دارند، گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم مهم‌ترین وسیله اتحاد مسلمانان است که باید به‌صورت ویژه در این مهم به آن پرداخته شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید یک حرکتی فرهنگی نسبت به این موضوع انجام گیرد، اظهار کرد: برگزاری کنگره‌های شعر پیامبر(ص) همایش‌ها و تجمع​های اعتراض​آمیز می‌تواند در خنثی‌تر شدن اینگونه وقایع کمک کند.

captcha