توهین به پیامبر گرامی اسلام(ص)، مصداق نقض حقوق بشر است
کد خبر: 2734389
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
مهدی دغاغله:

توهین به پیامبر گرامی اسلام(ص)، مصداق نقض حقوق بشر است

گروه سیاسی: مدرس برجسته قرآن کریم با تأکید بر اینکه نباید جواب توهین به پیامبر(ص) را با توهین به ادیان مسیحیت و یهود داد، گفت: توهین به پیامبر گرامی اسلام(ص)، مصداق نقض حقوق بشر است.

مهدی دغاغله، فعال قرآنی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان‌، در‌خصوص توهین نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر(ص) گفت: معمولاً این نوع جسارت‌ و گستاخی‌ها به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) توسط صهیونیست‌ها و شیطان‌ صفت‌ها صورت می‌گیرد و هیچ گونه ارتباطی با دیگر ادیان الهی ندارد.

وی با بیان اینکه توهین به پیامبر(ص) توسط مسیح و یهود صورت نگرفته است، گفت: این نوع توهین‌ها که به کرات از سوی دشمنان به ساحت نورانی پیامبر(ص) انجام می‌شود همه دسیسه‌های استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است.

فعال قرآنی خوزستان ادامه داد: این گونه اقدامات و حرکات زشت از سوی این افراد جهت تحریک عواطف و احساسات بیش از یک میلیارد نفر مسلمان بوده که در ورای آن یک هدف دور سیاسی نهفته است.

دغاغله در ادامه با تلاوت آیه 29 سوره قلم «وَإِنَّکَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِیمٍ؛ و به راستى که تو را خویى والاست»، گفت: کلمه(عظیم) در قرآن تنها برای بزرگی خداوند، قرآن، گناه بزرگ و پیامبر(ص) یاد شده و این کلمه به معنای بی‌نظیر است؛ این نشان از آن دارد که پیامبر(ص) دارای اخلاقی بی‌نظیر و باشکوه بوده‌اند.

وی با اشاره به دوران حیات رسول‌الله(ص) و آزار و اذیت روحی و جسمی ایشان که توسط مشرکان انجام می‌شد، گفت: در مقابل این همه بدی و توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص) ایشان با مشرکان مدارا کردند و حتی پس از توبه آوردن آنها با روی باز به استقبال آنها می‌رفتند.

این مدرس برجسته قرآن کریم با تأکید بر اینکه نباید جواب توهین به پیامبر(ص) را با توهین به ادیان مسیحیت و یهود داد، گفت: بر اساس آموزه‌های نورانی و زیبای اسلام احترام به همه پیامبران یکی از مهم‌ترین وظایف مسلمانان است و نباید با نشان دادن عملی دشمن را به اهدافش نزدیک‌تر کنیم.

دغاغله در ادامه با تلاوت بخشی از آیه 21 سوره احزاب «لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ؛ قطعا براى شما در [اقتدا به] رسول خدا سرمشقى نیکوست»، تصریح کرد: ما باید از رسول‌الله تأثیر بگیریم. اخلاق و منش پیامبر(ص) گرانقدر اسلام هیچ‌گاه این گونه رفتارها را نمی‌پذیرد و مسلمانان نباید با ایجاد حرکت‌هایی دشمن را به مقاصد شوم خود کمک کنند.

وی بهترین راه مقابله با این گونه توهین‌ها را برملا کردن ماهیت اصلی این افراد دانست و گفت: باید به همگان اعلام شود این اقدامات نه از سوی مسیحیت و نه از سوی یهود انجام شده است، بلکه اساس رژیم صهیونیستی و راه‌اندازی آن مخالفت با ادیان الهی بوده است.

فعال قرآنی خوزستان با بیان اینکه زشتی این موضوع باید از زاویه‌ای دیگر به عموم مردم جهان نشان داده شود،‌ گفت: پژوهشگران و جامعه قرآنی با بیان آیات مربوط به پیامبر(ص) این وظیفه را عهده‌دار هستند.

دغاغله با بیان اینکه هیچ انسانی تحریک احساسات هم‌نوع خود را نمی‌پذیرد، گفت: افرادی که دست به این گونه اقدامات می‌زنند اولین گام حقوق بشر را که همان احترام به حقوق بشر است، زیر پا له کرده‌اند وبا توجه به تعبیر قرآن «اأَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَکْثَرَهُمْ یَسْمَعُونَ أَوْ یَعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلَّا کَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلًا؛ یا گمان دارى که بیشترشان مى‏‌شنوند یا مى‏‌اندیشند آنان جز مانند ستوران نیستند بلکه گمراه‏ترند».25/فرقان

captcha