حوادث تروریستی فرانسه مصداق «وَلَا یَحِیقُ الْمَکْرُ السَّیِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ» است
کد خبر: 2721498
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
نماینده ولی فقیه در بسیج:

حوادث تروریستی فرانسه مصداق «وَلَا یَحِیقُ الْمَکْرُ السَّیِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ» است

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام والمسلمین تویسرکانی با بیان اینکه اهانت به پیامبر(ص) ریشه در نگرانی غرب از گسترش اسلام در اروپا دارد، گفت: گروه‌های تروریستی دست‌پرورده غرب روزی شمشیر را علیه خود آنها می‌کشیدند و این سنت الهی است که «وَلَا یَحِیقُ الْمَکْرُ السَّیِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ».

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اهداف پشت پرده از توهین به پیامبر(ص) از سوی نشریه «شارلی ابدو» پس از حمله تروریستی به دفتر این روزنامه گفت: ما تربیت شده مکتب امام خمینی (ره) هستیم. یکی از ارکان تفکر امام(ره) نگاه بدبینانه به غرب بود و ایشان هیچ‌گاه نگاه خوش‌بینانه به اقدامات و حوادث غرب نداشتند و لذا تربیت‌شدگان مکتب امام(ره) به همه حوادث رخ داده در غرب به چشم ضدیت و ستیز با اسلام نگاه می‌کنند.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد در حوادث روزهای اخیر در فرانسه، چه تروریست‌هایی که دست به آن اقدام خشن غیرالهی زدند، چه عوامل آن نشریه و چه افرادی که دانسته یا ندانسته از تروریست‌هایی که آن اقدام خشونت‌آمیز را انجام دادند حمایت کردند همه از عوامل استکبار باشند و در یک مهندسی طراحی شده از سوی استکبار نقش ایفا می‌کنند به خاطر اینکه با این اقدامات می‌خواهند چهره اسلام را مخدوش کنند و اسلام را از افکار عمومی مردم اروپا دور کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج عنوان کرد: آنها به خوبی می‌دانند چشم انداز آینده اروپا در اختیار اسلام است و مسلمانان هستند که نبض قدرت را در کشورهای اروپایی در آینده به دست خواهند گرفت و این تلاش‌های مذبوحانه می‌خواهد این اقتدار مسلمانان را به تأخیر بیندازد.

حجت‌الاسلام تویسرکانی با بیان اینکه مهم آن است که ما نگاه و اندیشه رهبر معظم انقلاب را دنبال کنیم گفت: لازم است در این مسیر هوشمندانه حرکت کنیم و بدانیم در برابر ما دشمنی بسیار مکار و حیله‌گر قرار دارد و مواظب باشیم در پازل دشمن بازی نکنیم.

حجت‌الاسلام تویسرکانی درباره اینکه آیا غرب به تبعات منفی نگاه ابزاری و دوگانه به تروریسم واقف شده است یا خیر گفت: قرآن حقایق زیبای عالم وجود را به زبان ساده بیان کرده است؛ «وَلَقَدْ یَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّکْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّکِرٍ». قرآن مجید درآیه 43 سوره فاطر می‌فرماید: «وَلَا یَحِیقُ الْمَکْرُ السَّیِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ» (و نیرنگ زشت جز [دامن] صاحبش را نگیرد). این یک سنت الهی است و در روایات هم داریم که هر کسی آتش فتنه‌ای را ایجاد کند خودش دچار آن آتش خواهد شد و این یک سنت قطعی است.

وی تأکید کرد: داعش، القاعده و تمام گروه‌های تروریستی دست‌پرورده آمریکا و صهیونیست‌ها روزی شمشیر را علیه خود آنها می‌کشند و این سنت خداست نه اینکه برنامه‌ای از پیش طراحی شده باشد، زیرا اراده‌ای حاکم براین جهان است که مافوق اراده آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست و آن اراده چنین خواسته است.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج افزود: لذا به ما دستور داده‌اند کوچک‌ترین ظلم، ستم، مکر و حیله‌ای را نسبت به دیگران انجام ندهیم و اگر خودمان را دوست داریم در مسیر عدل و حق قدم برداریم. بنابراین امروز آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و صهیونیست‌ها در آتشی که خودشان برافروخته‌اند افتاده‌اند و چاره‌ای ندارند جز اینکه بسوزند همچنان که سال‌هاست مسلمانان و مستضعفین مظلوم جهان در آتش آنها می‌سوزند.

captcha