حوادث فرانسه از پیش طراحی‌ شده بود/ ضرورت تبیین حقیقت «رحمة للعالمین» برای ناآگاهان
کد خبر: 2738835
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
حسین ابراهیمی:

حوادث فرانسه از پیش طراحی‌ شده بود/ ضرورت تبیین حقیقت «رحمة للعالمین» برای ناآگاهان

گروه سیاسی: عضو جامعه روحانیت مبارز، حضور نخست‌وزیر کودک‌کش رژیم صهیونیستی در تظاهرات ضد تروریسم و انتشار میلیونی نشریه توهین‌کننده به پیامبر(ص) بلافاصله پس از حادثه تروریستی را نشانه یک توطئه از پیش طراحی شده در جهت پیشبرد سیاست اسلام‌ستیزی در غرب دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اهداف توهین به مقدسات مسلمانان در غرب به ویژه انتشار کاریکاتور موهن اخیر در یک نشریه فرانسوی پس از وقوع اقدام تروریستی در دفتر این نشریه گفت: در یک نگاه کلان باید گفت آنچه برای غربی‌ها غیر قابل پیش‌بینی بود گسترش اسلام در اروپا به ویژه پس از انقلاب اسلامی بود که آرام آرام به بیداری اسلامی در سایر نقاط جهان تبدیل شد.

تربیت افراطیون و ایجاد اسلام بدلی؛ راهکارهای غرب برای اسلام‌هراسی

وی ادامه داد: این مسئله باعث شد در مناطق گوناگون جهان افراد با حقیقت اسلام آشنا شوند و در نتیجه اسلام‌گرایی رو به فزونی نهاد و غرب نیز از این مسئله مستثنی نبود و این موجب هراس دولتمردان غربی شد و از این جا بود که سیاست اسلام‌هراسی به شکل یک برنامه و طرح از سوی رسانه‌‌های غربی اجرایی شد.

ابراهیمی اظهار کرد: البته همین اسلام‌ستیزی از سوی غرب موجب واکنش‌های مختلفی در کشورهای گوناگون شد و در برخی موارد نتیجه عکس داد و موجب مطرح شدن بیشتر اسلام شد.

عضو جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: برهمین اساس پس از بیداری اسلامی در تونس، لیبی، مصر و ... غربی‌ها برای تخریب اسلام بلافاصله سراغ افراطیون آمدند و تروریست‌های به ظاهر اسلامی را مورد حمایت‌های مالی و تسلیحاتی قرار دارند تا بیداری اسلامی را به وسیله جریان‌های تکفیری لوث کنند.

وی تأکید کرد: در حقیقت غرب چون می‌دید قادر نیست مقابل بیداری اسلامی بایستد و از امواج آن در سایر کشورها جلوگیری کند به ایجاد اسلام بدلی پرداخت تا از طریق عملکرد این اسلام بدلی و مسلمانان بدلی، مردم جهان را نسبت به اسلام واقعی بدبین کند.

بهره‌برداری صهیونیست‌ها، نشانه از پیش طراحی شده بودن اتفاقات فرانسه

حجت‌الاسلام ابراهیمی  با بیان اینکه بر مبنای این تحلیل معتقد نیستم اقدام تروریستی اخیر در فرانسه از سوی افراد مسلمان رخ داده باشد، گفت: اگر این افراد شناسنامه اسلامی هم دارند این کار را به خاطر اسلام انجام نداده‌اند و این یک توطئه از پیش طراحی شده بود.

وی درباره دلایل برنامه‌ریزی شده دانستن این اتفاق تروریستی گفت: شاهد این مسئله حضور نخست‌وزیر کودک‌کش رژیم صهیونیستی در صف اول تظاهرات ضد تروریسم در فرانسه پس از این اتفاق بود و کسانی در این صحنه حاضر شدند که در تربیت و حمایت از این جریانات افراطی دست داشتند.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: لذا پشت صحنه و دلیل واقعی این اتفاق، اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی است. چون می‌بینیم مجله‌ای که بیش از 60 هزار تیراژ ندارد پس از این اتفاق و کشته شدن  چهار نفر از کاریکاتوریست‌های آن بلافاصله شماره جدید خود را ابتدا در 3 میلیون نسخه و سپس تا 7 میلیون نسخه منتشر کرد و اینکه سازماندهی و تامین مالی این نشریه در این فرصت اندک چگونه صورت گرفته جای سؤال است.

توهین به مقدسات میلیاردها انسان هیچ نسبتی با آزادی بیان ندارد 

وی با اشاره به اینکه وقوع این امر نشان‌دهنده نقش دولتمردان آنهاست، گفت: زیرا منطق حکم می‌کند پس از آن اتفاق تروریستی دولتمردان و مسئولان امنیتی به سمت آرامش حرکت کنند نه اینکه با انجام چنین کاری فضا را به سمت تنش ببرند و خودشان بنزین روی آتش بریزند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی یادآور شد: من فکر می‌کنم نه کسانی که آن اقدام تروریستی را انجام دادند مسلمان بودند نه اینکه کشیدن کاریکاتور و توهین به پیامبر(ص) مطابق آزادی بیان است و قاتل و مقتول این حادثه هر دو در آتش جهنم هستند.

وی تصریح کرد: در هیچ کجای جهان اهانت به اعتقاد و باور میلیاردها انسان آزادی بیان محسوب نمی‌شود و به ویژه اینکه در همین کشور نمی‌توان یک واقعه تاریخی مانند هولوکاست را مورد سؤال و بررسی قرار داد.

مسلمانان هم تروریست‌ها و هم توهین‌کنندگان را محکوم کنند

حجت‌الاسلام ابراهیمی درباره راهکار مقابله درست با این اهانت‌ها از سوی مسلمانان بدون اینکه تکمیل‌کننده پازل دشمن به ویژه صهیونیست‌ها در زمینه ارائه تصویر خشن از اسلام گفت: نمی‌شود در مقابل این توهین به مسلمانان گفت تظاهرات نکنند، شعار ندهند و به خیابان‌ها نیایند زیرا پیامبر(ص) عشق مسلمانان است و این کار دل مسلمانان را سوزانده و عواطف آنها را جریحه‌دار کرده است.

وی اظهار کرد: معتقدم مسلمانان باید تظاهرات کنند و حرف حق خودشان را بزنند و از آن طرف هم تروریست‌ها را محکوم کنند زیرا واقعا این افراد مسلمان نبودند چون در اسلام ما تروریسم و آدمکشی نداریم و از آن طرف هم فتنه توهین به پیامبر(ص) را محکوم کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: پس مسلمانان لازم است با متانت، صبر وبردباری، مقاومت مستند، مستدل و با فرهنگ خود را نشان دهند و ضمن اعتراض، به آگاه‌سازی مردم در زمینه حقیقت اسلام بپردازند زیرا این فتنه‌گرانی که این جریانات را ایجاد کرده‌اند در اقلیت هستند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با تأکید براینکه مسلمانان باید حقیقت «وارسلناک رحمه للعالمین» و رحمت بودن پیامبر(ص) برای تمام عالمیان از هر دین و مذهبی را برای مردم ناآگاه تبیین کنند، گفت: توجیه و بیدار کردن مردم و محکوم کردن تروریست‌ها و توهین‌کنندگان به پیامبر(ص) دو وظیفه اصلی مسلمانان در پی اتفاقات اخیر است و همچنین باید مراقب باشیم در آینده نیز در گرداب فتنه این جریانات از پیش طراحی شده نیفتیم.

captcha