صهیونیست‌ها در پشت پرده حوادث فرانسه حضور دارند/ غرب به دنبال ایجاد ۱۱ سپتامبر جدید
کد خبر: 2727006
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
محمدعلی اسفنانی:

صهیونیست‌ها در پشت پرده حوادث فرانسه حضور دارند/ غرب به دنبال ایجاد ۱۱ سپتامبر جدید

گروه سیاسی: سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس درباره ریشه‌های اصلی حوادث اخیر فرانسه از اقدام تروریستی تا توهین به پیامبر(ص) گفت: ریشه‌های اصلی این اتفاق و دست‌های اصلی پشت پرده در اسرائیل است تا فضایی شبیه به بعد از ۱۱ سپتامبر برای افزایش فشار، هجمه و کشتار مسلمانان ایجاد شود.

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ریشه‌ها و اهداف اصلی توهین به پیامبر(ص) از سوی نشریه شارلی ابدو با وجود محکومیت اقدام تروریستی در دفتر این نشریه از سوی مسلمانان جهان گفت: معتقدم به هیچ عنوان نباید به این موضوع ساده نگاه کرد و حتی ابعاد این قضیه فراتر از مسئولان سیاسی امنیتی فرانسه است و فکر می‌کنم ریشه‌های اصلی این اتفاق و دست‌های اصلی پشت پرده در اسرائیل است.

حوادث اخیر فرانسه دسیسه طراحی‌شده از سوی صهیونیست‌هاست

وی افزود: حتی هیچ بعید نیست غرب بخواهد از این داستان یک 11 سپتامبر دیگری بسازند و هجمه عظیمی علیه مسلمانان به وجود بیاورند.
به احتمال خیلی زیاد کشته شدن یکی دو نفر یهودی در حوادث اخیر فرانسه دسیسه‌ طراحی شده از سوی خود صهیونیست‌هاست تا اولا از مهاجرت معکوسی که اخیرا از اسرائیل به فرانسه افزایش یافته بود جلوگیری کنند ثانیا خود این عملیات تروریستی در دفتر نشریه شارلی ابدو و اتفاقات غیر معقول بعد از این حادثه بیش از پیش نقش صهیونیست‌ها در وقوع این اتفاق را نمایان می‌سازد. 

اسفنانی اظهار کرد: بعد از این حادثه تروریستی شاهد بودیم یک راهپیمایی در پاریس راه می‌اندازند که سران حدود 40 کشور در آن راهپیمایی حضور می‌یابند و یکی از سردمداران آنها نتانیاهو است؛ کسی که به کودک‌کشی و نسل‌کشی شهره آفاق شده است ولی در آنجا در نقش سردمدار مبارزه با تروریسم ظاهر می‌شود.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس ادامه داد: از طرفی نخست وزیر انگلیس نیز در یک اظهارنظر غیر منطقی و غیر متعارف می‌گوید مردم اجازه دارند به ادیان و اعتقادات توهین کنند و آن را مورد تمسخر قرار دهند.

چگونه می‌توان باور کرد مجموعه اتفاقات فرانسه اتفاقی باشد؟

وی ابراز کرد: همچنین مشاهده کردیم که این نشریه بعد از وقوع آن اتفاق، در اولین روزی که منتشر می‌شود مجددا کاریکاتور موهن پیامبر(ص) را چاپ می‌کند و در حالی که تیراژ آن در روزهای قبل 50 تا 60 هزار نسخه بوده است اما این نسخه را در تیراژ میلیونی که به حدود 7 میلیون هم رسید به فروش رساند.

اسفنانی تأکید کرد: حال با این اوصاف چگونه می‌توان باور کرد که مجموعه این حوادث یک اقدام اتفاقی بوده باشد و دو نفر براساس غیرت دینی به ترور افراد توهین ‌کننده به پیامبر(ص) دست زده باشند؟

وی با بیان اینکه قطعا و یقینا تمام این حوادث طراحی شده است، گفت: در پس این قضایا، دستی در پشت پرده برای گسترش اسلام‌ستیزی وجود دارد تا فضایی شبیه به بعد از 11 سپتامبر برای افزایش فشار و هجمه و کشتار مسلمانان ایجاد شود.

مسلمانان مراقب باشند در دام تحریک‌آفرینی صهیونیست‌ها نیفتند

اسفنانی درباره چگونگی واکنش مسلمانان به مجموعه این اتفاقات که هم اعتراض‌آمیز باشد و هم اینکه در پازل طراحی شده از سوی دشمنان نباشد، گفت: ما هیچ شکی نداریم و همه انسان‌های منصف چه دیندار و چه بی‌دین نیز به این مسئله اذعان دارند که دین اسلام، دین رحمت، عطوفت و مهربانی است و پیامبر اسلام(ص) به عنوان منادی رحمت و مهربانی در دنیا مطرح است.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تصریح کرد: لذا به هیچ عنوان نباید خشونت در خون مسلمان وجود داشته باشد مگر در مقابل کفاری که علیه اسلام و مسلمانان شمشیر می‌کشند.

وی اضافه کرد: ما حتی در روز عاشورا می‌بینیم با اینکه سی هزار نفر لشگر برای جنگ با 72 نفر به میدان آمده بودند و درگیری و جنگ قطعی و یقینی بود اما امام حسین(ع) تا آخرین لحظه با لشگریان دشمن صحبت می‌کند که تا آنجا که ممکن است جنگ درنگیرد و این نشان می‌دهد اسلام هیچگاه به دنبال دامن زدن به جنگ، خشونت و خونریزی نبوده و نیست.

اسفنانی اظهار کرد: لذا مهمترین وظیفه مسلمانان در نحوه مواجهه با اتفاقات اخیر این است که به اشد وجه از واکنش و مقابله خشونت‌آمیز که خواست آنهاست و منتظر چنین واکنشی نیز هستند پرهیز کنند و در دام آنها نیفتند.

وی در پایان عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از اهداف مهمی که صهیونیست‌ها از حوادث اخیر پیگیری می‌کنند ایجاد تفرقه و انشقاق بین مسلمانان است، لذا مسلمانان باید مراقب باشند و در چنین فضایی باید منسجم شوند و به مشت محکمی که بر سینه دشمن کوبیده می‌شود تبدیل شوند.

captcha