برگزاری یادواره‌ فرصتی جهت یاد‌آوری اوصاف شهدا است
کد خبر: 3357761
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

برگزاری یادواره‌ فرصتی جهت یاد‌آوری اوصاف شهدا است

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان اسداباد خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره شهدا بهترین فرصت جهت یاد آوری اوصاف شهدا خواهد بود، شهدا با انتخاب خود راه و پیکار خود را مشخص کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام موسی حسینی مجد، امام جمعه شهرستان اسداباد شامگاه پنج شنبه، 12 شهریور در یادواره ١٣شهید عملیات قله قراویز شهرستان گفت: خداوند متعال خون بهای شهدای گرانقدر است، خون بهای خدایی بودن تنها برای شهادت و پیکار در راه خداست که باید این اوصاف نیز در ما زنده شود.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا بهترین فرصت جهت یاد آوری اوصاف شهدا خواهد بود، افزود: شهدا با انتخاب خود راه و پیکار خود را مشخص کردند، آنان داوطلبانه در راه خدا به جنگ دشمنان شتافتند و بدون شک خدا نیز در این راه مقدس آنان را به عنوان انسان‌های شایسته در این راه انتخاب کرده بود.

این مقام مسئول با اشاره به آیه ١۶٩سوره آل عمران اظهار کرد: شهدای بزرگوار ما با گذشت و مسلط شدن بر هوای نفس و نفس اماره و چشم پوشیدن از آرزوهای کوتاه دنیوی بهترین مرگ را برای خود انتخاب کردند.

حجت‌الاسلام حسینی مجد با بیان اینکه شهدا با بندگی خدا و با راه روشن انتخاب شده خود به این مقام نایل شده‌اند، خاطرنشان کرد: انقلاب و اسلام مدیون و مرهون خون رنگین شهدا است و باید بر این شعارها با شعور بدون آنکه تنها لقلقه زبان باشد عمل کنیم.

امام جمعه اسداباد ادامه داد: استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی ۴ اصل پایدار انقلاب سرافراز و پر افتخار ما است که به واسطه خون شهدا، قرآن و عترت و با اعتقادات مقدسمان به دست آمده است که باید با سعی و تلاش در حفظ و صیانت آن با تمام توان بکوشیم.

یادآور می‌شود، ١٣شهید قراویز در ١١شهریور سال١٣۶٠در عملیات قله قراویز به شهادت رسیده اند که این شهدا با عنوان شهدای قراویز معروف بوده و از شهدای شهرستان اسداباد است.

captcha