آغاز به کار 30 ایستگاه ویژه زائران اربعین
کد خبر: 3539812
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹

آغاز به کار 30 ایستگاه ویژه زائران اربعین

گروه فرهنگی: دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان گفت: این ستاد با استقرار 30 ایستگاه از روستای تجرک تا شهرستان اسدآباد به زائران اربعین حسینی خدماتی از جمله اسکان، ارائه غذای گرم در سه وعده ارائه می‌دهد.

علی حاجی‌زاده، دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان با توجه به اینکه زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) برای زیارت اربعین از همدان عبور می‌کنند و خدمت‌گزاری به آنها اجر بالایی دارد، این ستاد در آذر ماه سال گذشته تشکیل شد.
وی ادامه داد: این ستاد از 20 آبان ماه تا 10 آذر با استقرار 30 ایستگاه از روستای تجرک تا شهرستان اسدآباد فعال می‌شود به زائران اربعین حسینی خدماتی از جمله اسکان، ارائه غذای گرم در سه وعده ارائه می‌دهد.
حاجی‌زاده با بیان اینکه استقرار پلیس، پزشک، امداد‌خودرو، عابر‌بانک از دیگر اقداماتی است که در ایستگاه‌ها ارائه می‌شود، گفت: ایستگاه‌های خدمات‌رسانی بر اساس خدمات، تیپ‌بندی هستند که ایستگاه تیپ دو، اسکان و ارائه وعده غذایی و ایستگاه تیپ سه، ایستگاه صلواتی از جمله چای و شربت را به عهده دارند.
وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‎های مردمی در این راستا گفت: تمام دستگاه‎های دولتی و پشتیبان نیز باید ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی را کمک کنند؛متصدیان ایستگاه‎های صلواتی باید از ظرفیت عظیم حضور زائران حسینی در این استان بهره برده و با این اقدام در آینده برای استان آورده فرهنگی، معنوی و گردشگری داشته باشند.
وی جلوگیری از اسراف و تأکید بر لزوم توجه به مباحث زیست‎محیطی را از دیگر موضوعات مطروحه در این نشست عنوان کرد و گفت: ایستگاه‎های صلواتی باید در صورت امکان از 20 آبان تا دهم آذرماه فعال شوند و در صورتی که فعالیت در این بازه زمانی مقدور نباشد، حتماً باید از 25 آبان تا پنجم آذرماه نسبت به استقرار ایستگاه‎های صلواتی و خدمات‎رسانی به زائران اقدام شود.
رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی در همدان با بیان اینکه به دنبال این هستیم همدان را به عنوان استان الگو در این زمینه معرفی کنیم، گفت: نام پرافتخار «دارالمومنین» و «دارالمجاهدین» باید به بهترین شکل ممکن جلوه‌گری کند که به طور حتم فضای اربعین حسینی بهترین بستر برای تحقق این مهم خواهد بود.
وی با بیان اینکه امسال چند مجموعه به ویژه ستاد مردمی در همدان تشکیل شده است، اذعان کرد: خادمان و خیرین می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه Hkhadem.ir در زمینه خدمات‌رسانی به زائران فعالیت کنند.
حاجی‌زاده ایجاد زیرساخت‎های مورد نیاز از طریق دستگاه‎های دولتی مانند رفع مشکل سرویس‎های بهداشتی سیار را از دیگر موضوعات عنوان و خواستار توجه به این مهم از سوی مسؤولان ذی‌ربط شد.
captcha