استاندار همدان خواستار پیگیری اعتبارات قرآنی استان شد
کد خبر: 3568628
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷

استاندار همدان خواستار پیگیری اعتبارات قرآنی استان شد

گروه اجتماعی: استاندار همدان با بیان اینکه از سال 91 تا کنون به فعالیت‌های قرآنی استان همدان اعتبارات لازم اختصاص نیافته است، ابراز کرد: موضوع اعتبار نامناسب فعالیت‌های قرآنی باید پیگیری شود و این امر را باید از سازمان تبلیغات اسلامی استان جویا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان دوشنبه، 11 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه دهه فجری که نور و روشنایی آن گذر از مرحله بسیار حساسی بود، قرار داریم، در این برهه کشور از وابستگی و سلطه استکبار رهایی پیدا کرد و با زعامت امام خمینی(ره) و پشتیبانی مردم متدین و قدردان نهضت اسلامی به پیروزی رسید.
وی افزود: امیدواریم این نظام پایدار و مستمر باشد تا بتواند آن گونه که شایسته ایران اسلامی است درخشش شایسته‌ای داشته باشد، انقلاب اسلامی یادگار امام(ره) و شهداست، این انقلاب به عنوان امانت به دست ما سپرده شده است و باید هر چه شایسته‌تر انقلاب و نظام را در دنیا پایدار نگاه داریم.
نیکبخت ادامه داد: امروز ایران در شرایطی است که تمام کشورهای همسایه آن دچار بحران، وحشت و نا‌امنی است، اما در ایران با تعامل خوبی که دولت تدبیر و امید با دنیا دارد و با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و حمایت مردم، در تمام عرصه‌های بین‌المللی حرف برای گفتن دارد و امروز جایگاه ایران اجتناب ناپذیر است.
استاندار همدان با اشاره تلاش استکبار برای خارج کردن ایران از گردونه قدرت، ابراز کرد: آنها مجبور شدند پای میز مذاکره بنشینند و حرف ایران را بشنوند تا دنیا حرف بدخواهان جهانی از جمله صهیونیست ها، سعودی ها و سایرین که عظمت ایران را بر نمی تابند به عنوان یک تصمیم ابلهانه و باخت برای آمریکا قلمداد کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از سال 91 تا کنون به فعالیت‌های قرآنی استان همدان اعتبارات لازم اختصاص نیافته است، ابراز کرد: موضوع اعتبار نامناسب فعالیت‌های قرآنی باید پیگیری شود و این امر را باید از سازمان تبلیغات اسلامی استان جویا شد.

در سفر رئیس جمهور 856 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور در سال گذشته به استان همدان عنوان کرد: در شرایطی که کشور از نظر از تأمین اعتبارات با مشکلات فراوانی رو به رو بودیم، از محل اعتبارات این سفر نزدیک به 856 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت و 880 میلیارد تومان نیز اعتبارات پروژه‌های بخش خصوصی در این سفر در نظر گرفته شد و کل اعتبارات سفر به استان اختصاص یافت.
نیکبخت ادامه داد: از اعتبارات 856 میلیارد تومانی، 200 میلیارد تومان برای راه‌آهن در نظر گرفته شده بود اما دولت به این نتیجه رسید که با 200 میلیارد تومان راه آهن به اتمام نمی‌رسد و 70 میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه بدون کسری اختصاص یافت.
استاندار همدان افزود: نمایندگان همدان پیگیری هایی در این خصوص داشتند و رئیس سازمان برنامه و بودجه به این نتیجه رسید که 70 میلیارد تومان به اعتبارات راه‌آهن اضافه شود و بنابراین کل اعتبارات سفر به اضافه 15 میلیارد تومان داده شد.
وی با بیان اینکه 61 میلیارد تومان از اعتبارات هنوز داده نشده است، یادآور شد: بر اساس آنچه سازمان برنامه و بودجه تصویب کرده اعتبارات کامل پرداخت شده است اما جز اعتبار اضافه شده راه آهن، 61 میلیارد تومان دیگر از اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری باقی مانده است.
استاندار همدان با اشاره به اتمام 30 پروژه از 44 پروژه مصوبه سفر ریاست جمهوری به همدان، گفت: تا پایان سال مالی 12 پروژه به پایان خواهد رسید و یک یا دو پروژه نیز تا پایان سال آتی به نتیجه خواهد رسید.

270 پروژه با مشارکت خیرین در همدان اجرا می‌شود
استاندار همدان با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت با وجود شرایط سخت اقتصادی، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری استانداری و مشارکت خیرین 270 پروژه جدید در کل استان با اعتبار 110 میلیارد تومان اجرا می‌کند، که اجرای این طرح ها از چهار ماه پیش آغاز شده و تا پایان امسال تعداد زیادی از طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.
نیکبخت با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های استان در ایام دهه فجر، بیان کرد: در مجموع 774 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های قابل افتتاح و آماده کلنگ زنی در نظر گرفته شده که 604 میلیارد تومان به طرح های قابل افتتاح و 172 میلیارد تومان به شروع عملیات اجرایی اختصاص دارد.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها تنها طرح های استان نیست بلکه طرح‌های دیگری نیز هستند که از محل سفر ریاست جمهوری تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید؛ 9 بیمارستان در سفر ریاست جمهوری برای استان در نظر گرفته شد، 950 تخت به تخت های بیمارستانی استان اضافه می شود که 45 درصد از کل تخت های بیمارستانی استان همدان است.

بها دادن به بخش خصوصی از احکام اقتصاد مقاومتی است
وی با بیان اینکه برخی که مانع توسعه می‌شوند شاید به اعتقاد خودشان کار درستی می‌کنند، گفت: حکم اقتصاد مقاومتی این است که به بخش خصوصی بها دهیم و امنیت و آرامش را برای این بخش ایجاد کنیم تا سرمایه خود را در تولید به کار بگیرد و شغلی از این مسیر ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه 400 میلیارد تومان از محل طرح تحول نظام سلامت به استان همدان اختصاص پیدا کرد، یادآور شد: اقداماتی در راستای اجرای طرح تحول صورت گرفت و وضعیت نسبت به قبل بهبود پیدا کرد اما کامل نشد و هنوز برای بهبود شرایط فاصله داریم.
captcha