گذری بر فعالیت‌های 37 ساله کانون اسلامی خواهران همدان
کد خبر: 3577900
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

گذری بر فعالیت‌های 37 ساله کانون اسلامی خواهران همدان

گروه فرهنگی: مسئول کانون اسلامی خواهران همدان عنوان کرد: این مجموعه فرهنگی ـ مذهبی خواهران با هدف ساماندهی، جهت‌دهی و متمرکز کردن فعالیت‌های خودجوش متنوع و خلاقانه بانوان در سال 1358 به دستور مستقیم شهید مدنی تأسیس شد و تاکنون نیز فعال است.

ساره میری، مسئول کانون اسلامی خواهران همدان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: این مجموعه فرهنگی ـ مذهبی خواهران با هدف ساماندهی، جهت‌دهی و متمرکز کردن فعالیت‌های خودجوش متنوع و خلاقانه بانوان در سال 1358 به دستور مستقیم شهید مدنی تأسیس شد و تا کنون نیز فعال است.
وی افزود: کانون اسلامی خواهران از آن زمان، فعالیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف آغاز نمود که از این میان می‌توان به خدمات اجتماعی این کانون در راستای تشکیل صندوق قرض الحسنه و اعطای وام و تهیه لوازم منزل به خانواده‌های بی‌بضاعت و همچنین تهیه جهیزیه برای نوعروسان اشاره کرد.
میری اضافه کرد: در دوران جنگ نیز پشتیبانی از جبهه‌های مقاومت، آموزش و یادگیری فنون نظامی و بافت لباس گرم، شست و شو و اتوکشی لباس‌های رزمندگان توسط خواهران این کانون انجام می‌شده است.
مسئول کانون اسلامی خواهران ادامه داد: همچنین در همان دوران کلاس‌های نهضت سواد آموزی، کلاس‌های قرآنی، عقیدتی- سیاسی و هنری در قالب 300 جلسه کلاس‌های مذهبی، بیش از 700 جلسه کلاس هنری در قالب 80 دوره و حدود 50 برنامه فرهنگی نیز در کانون برگزار می‌شده است.
وی بیان کرد: این مجموعه در سال 92 به صورت متمرکز و گسترده در ساختمانی 4 طبقه فعالیت‌های خود را برای بانوان مذهبی ادامه داد، سالن اجتماعات این کانون، آماده برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی مجموعه و همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی استان را دارد.
میری گفت: باشگاه ورزشی کانون خواهران نیز در رشته‌های پیلاتس، چربی سوزی، کاراته، یوگا و بدن سازی فعال است، این نکته قابل ذکر است که کانون اسلامی خواهران اولین مرکزی است که ورزش ایروبیک را بدون موسیقی برای بانوان مذهبی آغاز نمود، همچنین خانم «پیدا» تنها مربی بین‌المللی پیلاتس استان در این مرکز به آموزش این رشته ورزشی می‌پردازند.
این مقام مسئول گفت: در بخش هنری نیز با برگزاری دوره‌های مختلف، آشپزی از قبیل پخت غذا و شیرینی، خیاطی، گلدوزی و ... به بانوان ارائه خدمات می‌کند، کلاس‌های قرآنی و مذهبی نیز در رشته‌های مختلف، معارف، عرفان، نهج البلاغه، تفسیر، رو خوانی و وران خوانی، تجوید و حفظ در 6 روز هفته صبح و بعد از ظهر در این مکان تشکیل می‌شود.
وی عنوان کرد: مربیان دوره‌های قرآنی، هنری و ورزشی همگی دارای مدرک معتبر بوده و با تحقیق و بررسی انتخاب شده‌اند، آموزش‌های هر دوره نیز برگرفته از آموزه‌های قرآنی و دینی است و توانستیم با یاری پروردگار، مکان امنی را برای بانوان مذهبی این شهر ایجاد کینم.
میری ابراز کرد: این کانون با تبلیغات گسترده از جمله نصب بنر در سطح شهر، پخش تراکت، سایت‌ها و رسانه‌های خبری، به دنبال خارج کردن بانوان مذهبی از انزوایی است که برای خود خلق کرده‌اند.
captcha