«مشق آسمان» به چاپ رسید
کد خبر: 3621571
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

«مشق آسمان» به چاپ رسید

گروه فرهنگی: مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان همدان عنوان کرد: مجموعه «مشق آسمان» شامل دوازده شعر کودک در قالب چهارپاره است که مهم‌ترین هدف آن کشفیات کودکان از طبیعت و دنیای پیرامون خودشان است که به تازگی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

مریم زندی، مولف کتاب «مشق آسمان» در گفتوگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: مجموعه «مشق آسمان» شامل دوازده شعر کودک در قالب چهارپاره است که مهمترین هدف آن کشفیات کودکان از طبیعت و دنیای پیرامون خودشان است که به تازگی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

وی افزود: اشعار مشق آسمان روایت‌های دختر بچه کودکی از دنیای پیرامونش با موضوعات خانوادگی، طبیعت و اجتماعی است که ویژه گروه‌های سنی (ب) و (ج)، دوم ابتدایی تا پنجم ابتدایی سروده شده است.

زندی عنوان کرد: در این کتاب از طرح گُل استفاده شده است که گرافیک و صفحه‌آرایی کتاب نیز درخور توجه است شعر‌های این مجموعه بین سال‌های 88 تا 90 سروده شده است که  5 سالی بود آماده چاپ بود اما به دلیل مشکلات موجود در این حوزه انتشار آن به تعویق افتاد.

این شاعر کودک و نوجوان گفت: «خرسم یکی یکدانه است» با محتوای 12 شعر با موضوعات مختلف برای گروه سنی کودک یکی دیگر از آثاری است که در نوبت چاپ قرار دارد و به زودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان ادامه داد: هدف از انتشار این کتاب آگاهی کودکان با جزئیات زندگی همراه با دقت در دنیای پیرامون خود است، نه نگاهی گذرا و کلی.

وی با اشاره به اینکه کشف و شهود کودکانه مهمترین هدف نگارش این دو کتاب است یادآور شد: شکوفا کردن خلاقیت کودکان و فهم و آگاهی آنها نسبت به مسائل فلسفی روزمره از دیگر اهداف نگارش این دو کتاب بوده است.

شاعر مجموعه شعرهای «حوصله‌ام پیش تو جا مانده است»، «دفتر گل باز شد»، «تولدت مبارک» و «وقت گل برف» ابراز کرد: نوشتن برای کودکان سخت‌تر است، چرا که دایره واژگان این گروه سنی محدود است لذا شاعر باید بکوشد با همان تعداد واژگان محدود موضوعات متنوع و جذابی را بیان کند.

زندی با اشاره به اهمیت آموزش غیرمستقیم یادآور شد: از آنجا که در ذات شعر کودک و نوجوان آموزش، نهفته است اظهار کرد: شاعر به دنبال آموزش مسائل مختلف زندگی همچون مباحث اجتماعی و اخلاقی است لذا این مهارت شاعر است که بتواند این مسائل را هنرمندانه و به صورت پنهانی به کودکان و نوجوانان انتقال دهد در حقیقت موضوع نباید مبهم و یا خیلی شفاف باشد بلکه باید در لفافه بیان شود.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان افزود: دفتر کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر این اثر را با تصویرگری سپیده کاظمی، و با طراحی گرافیک نرگس سیلاخوری، در 32 صفحه گلاسه مصور رنگی در قالب 5 هزار نسخه به چاپ رسانده است.  

captcha