عدم جامعیت برنامه‌ها؛ عامل مهم رشد آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3708792
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

عدم جامعیت برنامه‌ها؛ عامل مهم رشد آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی- رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: در امر آسیب‌های اجتماعی ارگان‌های بسیاری وارده شده اند اما به دلیل عدم جامعیت برنامه‌ها، نتیجه مطلوب حاصل نشده است.

به گزارش ایکنا از همدان، رضوان سلماسی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان، سه شنبه 4 اردیبشهت ماه در جلسه پیشگیری از آسیب های اجتماعی شورای شهر همدان اظهار کرد: امروزه تمام جوامع بشری به نوعی درگیر با آسیب های اجتماعی هستند.
وی افزود: آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک عامل مهم و مورد نظر بسیاری از ارگان ها و دستگاه های اجرایی است، این آسیب‌ها از گذشته جوامع بشری را درگیر کرده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای همدان اضافه کرد: از زمان افزایش نیازمندی‌های انسان و کاهش رفاه و معیشت و به تبع افزایش فقر و نداری آسیب‌های اجتماعی در جوامع فراگیر و رشد صعودی یافت.
سلماسی ادامه داد: امروزه با توجه به فضای مجازی، افزایش شکاف طبقاتی و مجموعه ارتباطات موجود که جهان را به یک دهکده کوچک تبدیل کرده است در افزایش آسیب های اجتماعی تأثیر به سزایی داشته است.
وی عنوان کرد: در امر آسیب های اجتماعی ارگان های بسیاری وارده شده و هر یک به سهم خود فعالیت هایی در جهت مقابله با این آسیب ها انجام می‌دهد اما به دلیل عدم جامعیت برنامه، نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای همدان ابراز کرد: علی رغم جلسات بسیار، دستگاه‌های متولی در این حوزه به دلیل عدم عملیاتی شدن برنامه ها و برگزاری جلسات تخصصی تر دستاوردی حاصل نمی شود.
سلماسی بیان کرد: نکته دوم در این بحث قبول و باور داشتن آسیب های اجتماعی است، متأسفانه در جامعه کنونی به برخی آسیب ها نگاه درستی نمی شود که این خود عامل مهمی در رشد آسیب ها و بعد ها صرف هزینه های هنگفت برای مقابله با انهاست.
وی با اشاره به اینکه هم افزایی می تواند در رفع آسیب های اجتماعی موثر واقع شود گفت: استفاده از شورای محلات و مردم که با مشکل محلات خود آشنا تر هستند می تواند در امر مقابله با آسیب ها مهم و موثر واقع شود، هر منطقه نسخه مقابله خود را می خواهد.
انتهای پیام

captcha