اشک؛ یکی از ابزارهای مهم استجابت دعا
کد خبر: 3815526
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

اشک؛ یکی از ابزارهای مهم استجابت دعا

گروه معارف ــ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: یکی از ابزار آمرزش گناهان و استجابت دعا، «اشک چشم» است.

اشک؛ یکی از ابزارهای مهم استجابت دعابه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه سه‌شنبه 7 خردادماه، همزمان با شب 23 ماه مبارک رمضان، در محل آرامستان موقوفه‌ای شهر همدان اظهار کرد: فضلیت شب 23 رمضان بیشتر از فضلیت شب‌های 19 و 21 است.
وی افزود: تمام مقدرات عالم در شب 19 ماه رمضان جیره‌بندی شده و در شب 21 در صورت نیاز اصلاح و در شب 23 با قلم مبارک حضرت مهدی(عج) امضا می‌شود.
محمدی با اشاره به اینکه باید در این شب بیشتر از هر ذکر، دعا و نمازی، دعا به جان امام زمان(عج) و تعجیل در ظهور ایشان کرد، اضافه کرد: بی‌شک دعای شهدا، به درگاه خداوند پذیرفته می‌شود و چه واسطه‌ای بهتر از شهدا برای رفتن به درگاه پروردگار.
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: طبق حدیثی از معصومین «کسی که در این شب‌های قدر آمرزیده نشود دیگر آمرزیده نخواهد شد»؛ لذا امشب شب بزرگ و ارزشمندی است.
وی گفت: در حدیثی دیگر از معصومین ذکر شده است «بدبخت‌ترین مردم کسی است که ماه رمضان شود و رحمت و غفران خداوند شامل او نشود»، بنابراین باید به‌سوی درگاه خداوند دست نیاز دراز کرده و از او طلب استجابت دعا و آمرزش کرد.
محمدی با بیان اینکه استجابت دعا، نیازمندی آداب و ابزارآلاتی است، ابراز کرد: یکی از ابزار آمرزش گناهان و استجابت دعا، «اشک چشم» است، بنابراین بنده هر گاه به‌سوی خالق خود روی می‌آورد باید دعا و خواسته‌اش همراه با تضرع، اشک و آه و ناله باشد.

ماه رمضان ماه سوزاندن گناهان است
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نباید هیچ بنده‌ای در این شب‌ها از رحمت خداوند غافل شود، بیان کرد: اگر از میان هزاران نفر، یک نفر خالصانه و با اشک، آه و تضرع رو به‌سوی پروردگار آورد، خداوند به احترام آن شخص بلا را از شهر دور می‌کند.
وی با بیان اینکه «رمض» به‌عنوان ریشه کلمه رمضان به معنای سوزاندن است، ادامه داد: ماه رمضان ماه سوزاندن گناهان است، به عبارتی تمام گناهان چندین ساله انسان در این ماه و در این شب‌های عزیز آمرزیده می‌شود.
مجمدی با بیان اینکه در عالم «بکائین» وجود دارد، عنوان کرد: حضرت آدم(ع) برای بخشودگی گناه خود 200 سال به درگاه خداوند، گریه کرد، امام سجاد(ع)در مصیبت امام حسین(ع)، 40 سال گریه کرد و حضرت زهرا(س) در فراغ پدر و ظلم امت در حق او تمام عمر گریه کرد.
این مدرس حوزه عنوان کرد: از ائمه معصومین ذکر شده است که خداوند می‌فرماید: «اگر گناهان بندگانم به اندازه قطرات باران و باشد، به‌سوی من روی آوردند، آن‌ها را خواهم بخشید».
وی با اشاره به اینکه خداوند، هزاران بار مهربان‌تر از مادر و پدر است، گفت: خداوند تضرع و گریه بنده‌اش را بیشتر از هر چیز دیگر دوست دارد و در این بین وساطت اهل بیت(ع) و معصومین به سوی خداوند می‌تواند کارساز و موجب آمرزش گناهان بنده خطاکار شود.
انتهای پیام

captcha